معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، از تصویب مطالعات توسعه و ارتقای فرهنگ ترافیک این کلانشهر در کمیته فنی شورای ترافیک شهر خبر داد.

هادی شه دوست شیرازی گفت: این مطالعات در دو فاز انجام شده و در آینده مبنای برنامه ریزی و اجرای برنامه‌های آموزش و ترویج فرهنگ ترافیک در شیراز خواهد بود.

او گفت: در فاز نخست مطالعات که در چهار بخش انجام شده، به بررسی برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگ ترافیک در کشور‌های مطرح جهان، آسیب‌شناسی و ارزیابی فعالیت‌های انجام شده در شیراز و شناسایی رفتار‌های نامطلوب ترافیکی در ابعاد مهندسی ترافیک و روانشناختی، تحلیل الگو‌ها و رفتار‌های پرخطر ترافیکی و در نهایت پیشنهاد ساختار کلی توسعه و ارتقای فرهنگ ترافیک کلانشهر شیراز پرداخته است.

شه دوست گفت: فاز نهایی و تفصیلی مطالعات در ۶ بخش انجام شده است، در این فاز به ترتیب به تعیین سطوح و سرفصل‌های آموزش فرهنگ ترافیک برای انواع گروه‌های هدف و تمام گروه‌های کاربران راه از ٣ سال تا سالمندان و توانخواهان، همایش و سمینار‌های علمی مورد نیاز، تدوین سرفصل‌ها و محتوای آموزشی ویژه پارک‌های آموزش فرهنگ ترافیک (سنین ٣ تا ١٧ سال)، ارتقای فرهنگ ترافیک رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی، برنامه ریزی مدون و یکپارچه بر اساس روش‌های مداخله آموزش پرداخته و در نهایت برنامه عملیاتی آموزش و ترویج فرهنگ ترافیک کلان شهر شیراز تدوین شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: شیراز کلان شهر پیشگام در انجام مطالعات حوزه آموزش ترافیک با این رویکرد در کشور است، این پروژه توسط گروه تخصصی مهندسین مشاور با هدف تدوین برنامه مدون و یکپارچه توسعه و ارتقای فرهنگ ترافیک، کاهش سوانح ترافیکی و رانندگی و اصلاح رفتار‌های ترافیکی در کلان شهر شیراز انجام و در دستور کار قرار گرفته.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار