سرپرست اداره کل بنادر سیستان و بلوچستان:

۲۱۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر چابهار محقق شد

روانبخش گفت: محقق شدن سرمایه‌گذاری ۲۱۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در بزرگترین بندراقیانوسی ایران نشان از رونق و توسعه است.

ناصر روانبخش  گفت: پروژه‌های سرمایه گذاری در بندر چابهار وضعیت مطلوبی دارند بطوریکه عملیات اجرایی و احداث این پروژه‌ها با سرعت بسیار خوبی در حال انجام و برخی جلوتر از برنامه زمانبندی در حال اجرا است.

وی گفت: توسعه زیرساخت‌های لجستیکی بندر چابهار با استفاده از طرح‌های بخش خصوصی و توسعه کسب و کار‌های بندری و ایجاد اشتغال پایدار از مهم‌ترین اهداف امسال  این اداره کل است.

وی  می گوید: طرح‌های سرمایه گذاری بندر چابهار برای ارتقاء ظرفیت پذیرش کالا و کشتی جلوتر از زمانبندی در حال اجراست.

به گفته روانبخش طرح‌های سرمایه گذاری برای ارتقای ظرفیت نگهداری و پذیرش کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی زودتر از برنامه به بهره برداری می‌رسد.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: در راستای افزایش ظرفیت انبارش کالا، تسریع در تخلیه و بارگیری، نگهداری استاندارد کالا، افزایش ظرفیت پذیرش کشتی و دپوی کالا‌های صادراتی، وارداتی و ترانزیتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در آبان ۱۳۹۹ عملیات اجرایی احداث یک باب انبار نگهداری کالا در زمینی به مساحت ۱.۷ هکتار با مدت قرارداد ۲۰ ساله و به صورت BOT در بندر شهید بهشتی آغاز شده که خوشبختانه زودتر از برنامه زمانبندی به بهره برداری رسید.

روانبخش می گوید: به منظور تامین برق طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، دیماند برق بندر شهید بهشتی از ۲ به ۶،۵ مگاوات افزایش پیدا می‌کند و این پروژه در راستای افزایش ظرفیت تخلیه وبارگیری بندر چابهار و با هدف تامین برق طرح توسعه بندر شهید بهشتی، اصلاح تابلو‌های فشار متوسط سوئیچ‌خانه، اصلاح روشنایی بلوار‌ها با استفاده از چراغ‌های LED ۱۵۰ وات در حال انجام است.

او گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال در بهمن ۱۴۰۰ شروع شد و با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، پیش بینی می‌شود در تیر ماه   به اتمام برسد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار