مدیرکل بازرسی استان ایلام از تکمیل مراحل پایانی پروژه راهسازی جاده ایلام - مهران خبر داد.

مهدی اصلانی در بازدید از پروژه راهسازی جاده ایلام - مهران گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام احداث و تکمیل بزرگراه ایلام به مهران را در دست اجرا دارد که از ایلام به سمت مهران تونل کیلومتر ۵ به طول ۸۴۰ متر در دست احداث است و حفاری آن به پایان رسیده و هم اکنون پیمانکار مشغول کف کنی و ترانشه برداری مسیر رفت و برگشت این تونل برای عبور اضطراری در ایام اربعین است.

او گفت: طبق برنامه ریزی کارفرما قرار است مسیر بعد از تونل کیلومتر ۵ تا تونل دوم راه کربلا به علاوه پل بزرگ این مسیر تا اربعین به صورت چهار خطه آماده شود و پیمانکار در تونل دوم راه کربلا نیز مشغول عملیات لاینینگ است، این تونل و مسیر ورودی و خروجی آن برای عبور اضطراری اربعین آماده خواهند کرد.

به گفته مدیرکل بازرسی استان ایلام حسب مطالعات و برنامه‌ریزی ریزی های کارفرما در این مسیر برای مهار رانش زمین در این منطقه و احداث جاده که طول آن ۲ کیلومتر است، به تازگی قرارداد منعقد شده و باید برای اربعین امسال تمهیداتی اتخاذ تا احداث این قطعه مانعی برای ترافیک عبوری زائران اربعین ایجاد نکند.

اصلانی گفت: با توجه به اهتمام و پیگیری‌های مجموعه مدیریتی اداره کل راه و شهرسازی و عوامل مشاور و پیمانکار، ۶ کیلومتر باقیمانده از تقاطع ماربره تا سه راهی صالح آباد هم اکنون در حال اجرای آسفالت است و با نظارت مستمر کارفرما و جدیت پیمانکار تا اربعین به صورت بزرگراه تکمیل شود و زیر بار ترافیک برود.

او گفت: تقاطع صالح آباد در زمان بازدید در حال تکمیل بوده و باید مسیر زیرگذر آن تا اربعین آماده شود ولی مسیر روگذر آن تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.