مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: بر اساس خروجی اطلس تا کنون ۹۰طرح اولویت دار شناسایی شده است.

ذاکریان گفت:در راستای تدوین اطلس سرمایه گذاری خراسان جنوبی طی سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ با ۲۴ دستگاه اجرایی استان جلسات کارشناسی برگزار و موانع و ملزومات اطلس مورد بحث قرار گرفته است.

او گفت: تا کنون در تهیه اطلس سرمایه گذاری استان ۴۰ لایه اطلاعاتی از دستگاه‌های ذیربط و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اخذ، پردازش و لحاظ و در حال بروز رسانی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: ما به اطلس سرمایه گذاری نیاز داریم تا بدانیم در چه نقطه‌ای چه نوع فعالیتی را می‌توانیم انجام دهیم، و این سند کار علمی ارزشمندی است که تمامی فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و مزیت‌های هر شهرستان، شهر، بخش، دهستان و روستا را به صورت نقطه‌ای در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد.

ذاکریان گفت: تا کنون یک میلیون و ۴۸۵ هکتار اراضی مستعد سرمایه گذاری در استان شناسایی شده است.

او گفت: بر اساس خروجی اطلس سرمایه گذاری استان اراضی پیشنهادی طرح‌های سرمایه گذاری اولویت دار تعداد ۱۱۷ قطعه زمین مربوط به ۹۰ طرح است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: در تدوین اطلس سرمایه گذاری استان مدل بومی پویا با قابلیت تولید لکه جدید، به منظور بروز رسانی و تغییر لایه‌های اطلاعاتی طراحی و پیش بینی شده و امکان انتخاب اراضی مطلوب توسط سرمایه گذار با شرایط و مؤلفه‌های مدنظر پروژه سرمایه گذاری وجود دارد.

او گفت: خروجی لکه‌های مجاز سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی به منظور راه اندازی سامانه تحت وب اطلس سرمایه گذاری استان (web GIS) آماده سازی شده و در صورت تأمین اعتبار در امسال این طرح عملیاتی و به سرمایه گذاران داخلی و خارجی، به صورت برخط سرویس دهی خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار