رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: باید با کوتاه سازی فرایند دادرسی، رضایت حداکثری مردم را جلب کرد.

دهشیری گفت اصل و مهم راهبردی در دستگاه قضایی و دادگستری، عملکرد مثبت است که سبب آمار‌های مثبت می‌شود.

او  می گوید: هر گونه تلاش و تظاهر با هدف مثبت سازی آمار‌ها تلاشی بیهوده و تلف کردن وقت، هزینه و فرسودگی جسم و روان است.

به گفته او  تقویت همدلی، انسجام و وحدت بین کارکنان و مدیران قضایی هم چنین بین مسئولان شهرستان، به پیشبرد امور و کاهش مشکلات حقوقی_ قضایی و به دنبال آن قضا زدایی و سبک سازی محاکم کمک کنند.

او می‌گوید: اهتمام به ارتقاء کیفیت عملکرد با کار جهادی، پیشگیری از وقوع جرم، کوتاه سازی فرآیند دادرسی و تلاش برای جلب رضایت واقعی مردم از جمله اولویت‌های دادگستری است.

این موضوع را دهشیری در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان ابرکوه مطرح کرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: تمرکز بر اهداف قوه قضائیه در سند تحول، تعالی و تلاش برای اجرایی نمودن محور‌های ۱۵ گانه رئیس قوه قضاییه ضروری است.

دهشیری گفت: کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی با انجام اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ سازی پیرامون برخی مسائل، کوتاه کردن زمان رسیدگی ها، کاهش اطاله دادرسی، کاهش جمعیت کیفری و کاهش تعداد زندانی‌ها امکان پذیر است.

او می‌گوید: راه دیگر کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی تلاش، همت مضاعف در تحقق شعار سال، حمایت کامل و همه جانبه از تولید کنندگان، کارآفرینان و شرکت‌های دانش بنیان در چهارچوب قوانین و مقررات، باید در دستور کار باشد.

به گفته او حفظ کرامت انسانی، تکریم مراجعه کنندگان و ارتقاء سرمایه اجتماعی یک اصل مهم و راهبردی است.

او گفت: صبر، حوصله و متانت در شنیدن خواسته‌ها و صحبت‌های مراجعه کنندگان همچنین راهنمایی مشفقانه مسئولان دادگستری، حضور در مساجد، حسینیه‌ها و دیدار بدون واسطه با مردم و ارائه مشاوره‌های حقوقی و قضایی از جمله اولویت‌های مورد اهتمام دستگاه قضا است.

دهشیری می‌گوید: مقابله قاطعانه با مخلان امنیت مردم، بدون اغماض با مفسدان اقتصادی، نظارت مستمر و روزانه بر سراسر مجموعه و زیر مجموعه‌ها به صورت حضوری و سیستمی، تعامل با ضابطین برای افزایش امنیت مردم، حفظ حقوق عامه و مقابله با متعدیان حقوق افراد در جامعه امری ضروری است.

او گفت: مسئولان باید برای رفع مشکلات آحاد جامعه تلاش کنند و در زمانی که دشمن، معیشت مردم را را هدف قرار داده و با جنگ شناختی، ادراکی و ترکیبی جامعه را بمباران کرده و توپخانه‌های رسانه‌ای دشمنان، امنیت روانی و آرامش ذهنی را از افراد ربوده، گره گشا و خادم مردم باشند.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: بصیرت و هوشیاری مردم نقطه قوت نظام اسلامی است که در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها حضور دارند و شایسته بهترین خدمت رسانی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار