دبیر کل کمیته ملی المپیک:

نامه رسمی مبنی بر حذف وزنه برداری از المپیک به دست ما نرسیده است

کیکاووس سعیدی گفت: فدراسیون جهانی وزنه برداری هیچ نامه مکتوب رسمی به ما ارسال نکرده و تا گزارش این نتیجه به دست ما نرسد نمی‌توانیم قضاوت کنیم.

با اعلام دوپینگ محمد هادی پور حسینی و محرومیت ۳ ساله این ورزشکار و با توجه به دوپینگ محمد نیری در اردیبهشت ۱۴۰۱ همچنین دوپینگ یکی از نوجوانان ملی پوش وزنه برداری در عربستان شمار دوپینگی‌های این رشته به عدد ۳ رسید. در کنار این فهرست مسعود نصرتی چهارمین ورزشکار دوپینگی رشته وزنه برداری تلقی می‌شود که در اویل خرداد همین سال با محرومیت ۳ ماهه روبرو شد.

طبق مصوبات فدرسیون جهانی در کنگره تاشکند، هر کشوری که در ۱۸ ماه منتهی به المپیک ۲۰۲۴ پاریس بیش از سه مورد تست مثبت دوپینگ داشته باشد، به طور کامل از حضور در رقابت‌های وزنه برداری این بازی‌ها محروم خواهد شد.

کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص اینکه آیا وزنه برداری ایران از المپیک ۲۰۲۴ پاریس حذف خواهد شد گفت: هنوز فدراسیون جهانی وزنه برداری هیچ نامه مکتوب رسمی به ما ارسال نکرده است و نمی‌توانیم از الان قضاوت عجولانه‌ای انجام دهیم. تا زمانی که گزارش این نتیجه به دست ما نرسد نمی‌توانیم قضاوت کارشناسی کنیم.

به دنبال حل مشکلات تیم ملی وزنه برداری هستیم

سعیدی گفت: ما در امور داخلی فدراسیون‌ها و مسائل فنی آن‌ها هیچ مداخله‌ای نمی‌کنیم و بر اساس نقش نظارتی که داریم در مواردی که لازم باشد به حل مسئله ورود می‌کنیم. در جلسه‌ای که چند روز پیش ملی پوشان معترض به اردوی تیم ملی وزنه برداری با صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک داشتند،  صحبت‌های آن‌ها را شنیدیم و قرار شد بررسی‌های لازم را انجام دهیم تا ببینیم چه کمکی می‌توانیم برای خارج شدن از این مشکل انجام دهیم.

اردوی تیم ملی وزنه برداری کشورمان جهت شرکت در بازی‌های کشور‌های اسلامی و مسابقات گزینشی المپیک ۲۰۲۴ پاریس هفته گذشته در گلستان، زیر سعید علی حسینی آغاز شد. این در حالی است که هر ۱۵ وزنه برداری که به شرایط بد اردوی تیم ملی معترض بودند در تمرینات حاضر نشدند و تنها ۷ نفر که به عنوان جایگزین به لیست تیم ملی اضافه شده بودند در اردو حضور پیا کرده و تا امروز ادامه داشته است.


بیشتر بخوانید


خبرنگار: حمید رضا کرمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار