افزایش ۴۰ درصدی تصادفات جرحی در خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از افزایش ۴۰ درصدی آمار تصادفات جرحی در استان خبر داد .

عباس زاده در جلسه شورای هماهنگی ترافیک  خراسان جنوبی گفت: مصوبات شورای ترافیک برای تمامی شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی لازم الاجراست.

او با ذکر این نکته که دلایل افزایش آمار تصادفات، باید احصاء و نسبت به رفع آن اقدام گردد، گفت: بر اساس مشاهدات میدانی در حوزه ترافیکی وضعیت اکثر شهر‌های خراسان جنوبی در مقایسه با شهر‌های با تراکم جمعیتی بالا مناسب است.

معاون استاندار گفت: کمیته فنی با هدف کاهش تصادفات در شهر بیرجند، با همکاری فرمانداری و شهرداری بیرجند، پلیس و شورای ترافیک، نسخه اقدامات جامع ترافیکی شهر را تهیه و پروژه‌های مختلفی را در این خصوص تعریف و در کوتاه مدت اجرا نماید.

عباس زاده گفت: برنامه جامع حمل و نقل ترافیک شهر بیرجند ابتدا باید در شورای ترافیک شهرستان و پس از آن استان به تصویب رسیده و جهت اجرایی شدن در شورای ترافیک کشور نیز به تصویب برسد.

او گفت: با توجه به افزایش ۴۰ درصدی تصادفات درون شهری در استان و با هدف کاهش آن، شورای ترافیک شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران مأموریت دارد ظرف یک ماه آینده ده اولویت اصلی شهر‌ها در حوزه ترافیکی را جهت تصویب در شورای ترافیک استان به ما اعلام نماید.

معاون استاندار خراسان جنوبی در خصوص لزوم اجرای تقاطع همسطح در برخی از معابر و گذرگاه‌های شهر بیرجند،گفت: تقاطع غیر هم سطح علاوه بر اینکه کارکرد فنی و ترافیکی دارد، به عنوان نماد پیشرفت و مدرن بودن شهر نیز مطرح می‌شد.

عباس زاده گفت: شهرداری بیرجند پیشنهادات خود را در خصوص ساخت تقاطع غیر هم سطح ارائه نماید تا پس از اقدامات کارشناسی، در جلسه آتی به تصویب برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار