استاندار کردستان گفت: تخصیص عادلانه آب برای مصارف شرب و کشاورزی از سد تالوار حق مسلم مردم منطقه بیجار است.

اسماعیل زارعی کوشا در سفر به شهرستان بیجار و حضور در محل سد تالوار در میان جمعی از کشاورزان و مردم بخش چنگ الماس ضمن تاکید بر حق مردم برای برخورداری از آب این سد، گفت: مطالبات مردم منطقه و کشاورزان کاملا به حق است و ما از راه‌های مختلف پیگیر احقاق آن هستیم.

استاندار کردستان گفت: ما از مدت‌ها پیش جلسات مختلفی را در وزارت نیرو و استان برای بررسی سد تالوار و گرفتن تخصیص‌های مناسب برگزار کرده‌ایم هم چنین در هفته آینده یک تیم کارشناسی برای بازنگری در تخصیص آب به استان سفر می‌کنند و نتیجه بررسی‌های خود را به وزارت نیرو اعلام می‌کنند.

او می گوید: آنچه برای ما حائز اهمیت است گرفتن تخصیص کافی آب برای شرب و کشاورزی مردم شهرستان بیجار و بخش چنگ الماس است که خوشبختانه وزیر محترم نیرو هم نسبت به این موضوع عنایت ویژه‌ای دارند. 

زارعی کوشا گفت: همچنین انتقال آب از سد تالوار به همدان و تخصیص به آن استان یک موضوعی ملی است و سیاست‌های کلی نظام این است که برای آب و انتقال آن به مناطق مختلف به صورت ملی تصمیم گیری می‌شود و البته مردم عزیز شهرستان بیجار هم مخالفتی با تامین آب شرب مردم عزیز استان همدان ندارند. 

او می گوید: گام جدی ما باید دریافت تخصیص مناسب آب مبتنی بر نیاز‌های مردم و عدالت باشد که آن را پیگیری و ان‌شاالله به نتیجه خواهیم رساند.

برچسب ها: آب منطقه ای ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.