استاندار کرمانشاه گفت : دشمنان سال‌هاست برای پیر شدن جمعیت و کاهش فرزندآوری میان کشور‌های مسلمان و به ویژه ایران اسلامی برنامه ریزی می‌کنند.

بهمن امیری مقدم در قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، امروز (۲۸ خرداد) در کرمانشاه آغاز به کار کرد گفت : افزایش فرزندآوری و جوانی جمعیت لازمه ساختن یک ایران قوی و مقتدر در منطقه و در سطح دنیا است.

به گفته استاندار کرمانشاه قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در واقع با هدف مقابله جدی و هدفمند با تبلیغات مسموم و باور‌های غلط پیرامون موضوع فرزندآوری تشکیل شده است.

این قرارگاه برای موفقیت بیشتر در این زمینه از پتانسیل و ظرفیت‌های دانشگاه و گروه‌های مردم نهاد و تشکل‌های مذهبی استفاده می‌کند.

او با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی در زمینه تشویق خانواده‌ها به داشتن فرزند بیشتر، گفت: باید تلاش کنیم اقتصاد خانواده را تقویت کنیم و مشکلات و تنگنا‌های معیشتی مردم را کاهش دهیم.

از جمله وظایف مهم این قرارگاه تشویق زوج‌های جوان به فرزندآوری بیشتر و احساس مسئولیت در زمینه تهدیدات پیرشدن جمعیت و به خطر افتادن آینده کشور است.

پیری جمعیت قطعا آینده هولناکی برای کشور رقم می‌زند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه گفت: پیری جمعیت قطعا آینده هولناکی برای کشور رقم می‌زند و تنها راهکار مقابله با آن ترویج فرزندآوری است.

رستمی به نگرانی‌های مقام معظم رهبری در زمینه کاهش رشد جمعیت و پیری جمعیت در سال‌های آینده اشاره کرد و گفت: در راستای رسیدگی به این دغدغه و نگرانی، مجلس شورای اسلامی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را به تصویب رساند.

این قانون با ۷۳ ماده وظایف دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف را در بحث حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مشخص کرده و تلاش شده تا ۲۱ مانع احصا شده بر سر راه جوانی جمعیت در این قانون مرتفع شود.

این قرارگاه در استان‌ها هم تشکیل شده و از امروز این قرارگاه کار خود را در استان کرمانشاه شروع می‌کند.

این قرارگاه ذیل قرارگاه کشوری به ریاست استاندار آغاز به کار می‌کند و در شهرستان‌ها نیز این قرارگاه‌ها به ریاست فرمانداران تشکیل خواهد شد.

نظارت بر اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، انجام هماهنگی متقابل دستگاه‌ها و نهاد‌های ذیربط جهت اجرای سیاست‌های کلی جمعیت، راهبری و تعیین ضرورت و اولویت فعالیت‌های مربوط به خانواده و جوانی جمعیت و اتخاذ تدابیر مناسب برای دستیابی به الگوی مناسب فرزندآوری از جمله مهم‌ترین وظایف این قرارگاه است.

 اعتباری یازده میلیارد تومانی برای پیشبرد برنامه‌های قرارگاه در کشور تعیین شده به زودی سهم استان از این اعتبارات مشخص می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.