رئیس کل دادگستری گیلان گفت: نظارت بر چگونگی نگهداری برنج و جلوگیری از بروز و ایجاد احتمالی هرگونه آفت یا بیماری این محصول استراتژیک یک ضرورت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی با همراهی برخی مدیران و مسوولان سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اصناف استان، صبح امروز برای بازرسی و پایش بهداشتی مراکز و انبار‌های نگهداری برنج از برخی شالیکوبی‌های رشت بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به اهمیت و نقش رعایت نکات بهداشتی در انبار‌ها و مراکز نگهداری محصولات کشاورزی، به ویژه برنج در ایجاد امنیت غذایی جامعه، گفت: نظارت بر چگونگی نگهداری برنج و جلوگیری از بروز احتمالی هرگونه آفت یا بیماری این محصول استراتژیک یک ضرورت است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان نیز در حاشیه این بازدید بر اهمیت حفظ سلامت مردم و پایش بهداشتی محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: باتوجه به افزایش قیمت برنج در بازار، برخی سودجویان و فرصت طلبان با ذخیره کردن و نگهداری این محصول در محل‌های غیربهداشتی، سلامت مصرف کنندگان و جامعه را به خطر می‌اندازند.

به گفته احمد آقایی، دادگستری گیلان با همکاری و همراهی جهاد کشاورزی، با بازرسی و نظارت بر محل و چگونگی نگهداری محصولات کشاورزی، با هرگونه احتکار و نگهداری غیربهداشتی این محصولات برخورد قانونی خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.