دولت انگلیس در نظر دارد از پابند الکترونیک که برای مجرمان استفاده می شود علیه پناهجویان بهره بگیرد.

نهاد‌های مدنی پس از افشای تصمیم دولت انگلیس مبنی بر زدن «پا بند الکترونیکی» به پناهجویان مشابه زندانیان، به این تصمیم واکنش نشان دادند و آن را رفتاری غیر انسانی توصیف کردند.

نهاد‌های مدنی با بیان اینکه مهاجرت و پناهجویی جرم نیست و پناهجویان مجرم نیستند که با آنان مانند یک جنایتکار رفتار شود و لغو این تصمیم دولت را خواستار شدند.

گفته شده این تصمیم دولت برای نظارت دایمی بر مهاجرانی که به صورت غیر قانونی وارد این کشور می‌شوند گرفته شده است و قرار است به صورت آزمایشی به مدت یک سال اجرا شود.

حامیان حقوق مهاجران می‌گویند این طرح یاد آور طرح «داغ زدن» بر بدن بردگان و رفتار مشابه بردگان است، اما نخست وزیر انگلیس در دفاع از این طرح گفت: باید اطمینان حاصل شود که پناهجویان نمی‌توانند در این کشور ناپدید شوند.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس مدعی شد لندن در قبال پناهجویان بسیار بسیار سخاوتمندانه عمل کرده است، اما وقتی افراد به طور غیرقانونی وارد کشور می‌شوند و قانون را زیر پا می‌گذارند مهم است که ما این تمایز را قائل شویم.

وی افزود: این همان کاری است که ما با سیاست انتقال پناهجویان به رواندا انجام می‌دهیم. این کاری است که ما انجام می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که پناهجویان نمی‌توانند به سادگی در بقیه کشور ناپدید شوند.

جانسون در حالی از سخاوتمندی انگلیس در قبال پناهجویان می‌گوید که بر اساس آمار اعلامی دولت از آغاز سال جاری میلادی تا کنون حدود ۱۱ هزار پناهجو وارد این کشور شده اند.

رسانه‌های انگلیس پنج شنبه فاش کردند حتی بیش از ۱۵۰ شهروند افغانستانی که به عنوان کارمند محلی در سفارت انگلیس در کابل کار می‌کردند برغم وعده‌های دولت انگلیس مبنی بر انتقالشان به این کشور به درخواست‌های آنان ترتیب اثر داده نشده است و این در حالی است که برخی از آنان گفته اند به علت همکاری با دولت انگلیس در افغانستان تهدید به مرگ شدند.

گفته می‌شود نخستین گروه که به آنان پا بند الکترونیکی زده می‌شود افرادی اند که بتازگی قرار بود به رواندا منتقل شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار