روزانه ۳۰ تن مرغ مازاد در چهارمحال و بختیاری منجمد می‌شود

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: روزانه ۲۰ تا ۳۰ تن مرغ مازاد وجود دارد که برای تنطیم بازار منجمد می‌شود.

سام مردانی گفت: روزانه میانگین ۹۰ تن مرغ قابل عرضه در استان چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود که در حال حاضر میزان مصرف مرغ در بازار کمتر شده است.

هم اکنون ۲۰ الی ۳۰ تن مرغ مازاد روزانه در استان وجود دارد، این مقدار توسط شرکت پشتیبانی خریداری شده و برای تنظیم بازار، منجمد می‌شود.

به گفته مردانی شرایط جوجه ریزی استان نسبت به مدت مشابه پارسال خوب است، در فروردین ماه سال جاری ۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته و در اردیبهشت ماه برابر سال قبل جوجه ریزی داشتیم؛ خرداد ماه امسال هم تا کنون یک میلیون و صدهزار قطعه جوجه ریزی شده است که با این اوصاف می‌توان نتیجه گرفت در حال حاضر مشکل خاصی در جوجه ریزی استان نیست و حتی نسبت به پارسال وضعیت بهتری داریم.


بیشتر بخوانید


مردانی می‌گوید: ۲۱۵ واحد مرغداری در سطح استان با ظرفیت نزدیک ۵ میلیون قطعه در هر دوره فعالیت دارند که در زمینه سرمایه در گردش، افزایش قیمت نهاده‌ها و زمان تحویل آن‌ها مشکل دارند، شایان ذکر است با همکاری مرغداران شرایط بازار استان فعلا خوب است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.