نقدعلی گفت: ۴۰ سال است دانشگاه آزاد ۳ درصد از حقوق کارکنان را به عنوان بیمه بیکاری گرفته اما به حساب تأمین اجتماعی واریز نکرده.

آقای نقدعلی در نشست علنی امروز مجلس گفت: دانشگاه آزاد ۲۵ درصد شهریه دانشجویان هر واحد را به شکل متمرکز به حساب مرکز استان واریز می‌کند تا شعبه‌های بی‌درآمد تعطیل نشود. مگر خدا گفته شعبه را به هر قیمت حفظ کنید؟ دانشگاه آزاد شعبه‌هایی که دانشجو ندارد، تعطیل کند.

در پاسخ به این نماینده، آقای قالیباف گفت که چگونگی دریافت شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد بر اساس مصوبه هیئت امنای این دانشگاه است.

به گفته مسئولان کشور، دانشگاه آزاد اسلامی سال‌های پیش با مشکلات مالی روبه‌رو شده و افزایش شهریه‌ها انتقاد دانشجویان را در پی داشته است.

یک عضو کمیسیون آموزش مجلس مرداد ماه پارسال گفت که این دانشگاه با بحران مالی مواجه است و در بدترین وضعیت مالی به سر می‌برد.

آقای فلاحی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت که زمین‌ها یا ساختمان‌های واحدهای دانشگاهی که دانشجوی کافی ندارند، باید به صورت استیجاری یا تملیکی واگذار شود تا از لحاظ درآمدی به دانشگاه آزاد کمک کند. 

او گفت که «هیئت علمی‌های دانشگاه آزاد هم نسبت به دستمزدهای پایین خود معترض هستند.»

مجلس امروز در جریان بررسی «طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری» موافقت کرد دیوان عدالت اداری صلاحیت رسیدگی به شکایت‌های مردم از دانشگاه آزاد اسلامی را داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
دانشگاه آزاد = دانشگاه آزاد آزاد آزاد
آخرین اخبار