سرپرست معاونت توسعه و برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی یزد گفت: در اولین گام ۷۰ نانوایی استان به سیستم کارت خوان‌های هوشمند مجهز می شوند.

محمدعلی حاتمی‌زاده گفت: دولت قصد دارد یارانه نان را از طریق دستگاه‌های کارت خوان در نانوایی‌ها به مصرف کننده واقعی برساند، بنابراین قیمت آرد در زنجیره توزیع گندم تا تولید نان، آزاد می‌شود، اما نان گران نمی‌شود و مردم نان را از طریق کارت خوان‌ها با قیمت یارانه‌ای خریداری می‌کنند.

او گفت: یزد هزار و ۱۸۱ باب نانوایی دارد و ما برنامه داریم که در حداقل زمان ممکن تمام نانوایی‌های استان به  سیستم کارت خوان‌های هوشمند مجهز شوند.

او گفت: دستگاه‌های کارت خوان جدید تحت مدیریت بانک سپه است و با هماهنگی اتحادیه‌های نانوایی استان در هر واحد نانوایی یک دستگاه نصب می‌شود.

حاتمی زاده گفت: نصب کارت خوان‌های هوشمند در نانوایی‌ها با هدف رساندن یارانه آرد به خود مصرف‌کننده انجام می‌شود و با این طرح جلوی قاچاق آرد گرفته می‌شود.

سرپرست معاونت توسعه و برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی یزد گفت: در اجرای این طرح  فروش تنها با استفاده از کارت بانکی امکان پذیر است. در این روش نانوا، آرد را با قیمت واقعی دریافت کرده و به ازای تعداد نان‌های فروخته شده یارانه دریافت خواهد کرد.

او تاکید کرد: به هیچ وجه موضوع سهمیه‌بندی و یا محدود کردن خرید نان برای مردم وجود ندارد.

حاتمی زاده با بیان اینکه ۱۵ درصد یارانه نان آخر هر شب به حساب نانوایان واریز می‌شود، گفت: نانوایان برای دریافت کارت خوان مد نظر باید کد رهگیری اقتصادی و کد ملی مشخص و رسمی داشته باشند.

سرپرست معاونت توسعه جهادکشاورزی یزد با بیان این‌که دریافت وجه نقد به ضرر نانوایان است، افزود: در صورت دریافت وجه نقد یارانه نان به حساب نانوا واریز نمی‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار