بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصاد دانش‌بنیان برای توسعه اقتصادی

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برای رونق و توسعه اقتصادی باید از ظرفیت‌های اقتصاد دانش‌بنیان بهره‌گیری شود.

آقای حیدری در نشست ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان چهارمحال و بختیاری گفت: برای رفع بحران بیکاری و پایداری و تثبیت مشاغل در استان، پرداخت تسهیلات به تنهایی کافی نیست بلکه باید از روش‌های اقتصاد دانش‌بنیان بهره گرفت.

این استان علاوه‌بر دارا بودن نرخ بالای بیکاری، از تولید ناخالص داخلی کشور سهم پایینی دارد از همین رو برای افزایش سهم خود و رونق و توسعه اقتصادی باید از ظرفیت‌های اقتصاد دانش‌بنیان بیش از پیش بهره‌گیری شود.


بیشتر بخوانید


اقتصاد دانش‌بنیان باید موتور محرکه رشد و توسعه چهارمحال و بختیاری باشد.

رهبر معظم انقلاب نه تنها امسال را سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین نامگذاری کردند بلکه بر ضرورت حرکت اقتصاد کشور به سمت دانش‌بنیان تاکید می‌کنند.
بهره‌وری از مهمترین ویژگی‌های اقتصاد دانش‌بنیان است و اقتصاد دانش‌بنیان یک شیوه تولید اقتصادی صرف نیست بلکه متوجه همه مناسبات تولید بوده و نقش دولت ریل‌گذاری فعالیت‌ها بر این محور است.

بسترسازی ایجاد درک واحد از مقوله اقتصاد دانش‌بنیان مهمترین موضوعی است که مدیران باید به آن بپردازند.

شناخت مفهوم دقیق اقتصاد دانش‌بنیان و برنامه‌ریزی برای تحقق آن، شناسایی فعالیت‌های مردمی دانش‌بنیان و تشکیل انجمن فعالان دانش‌بنیان مردمی و ترویج و انتقال یافته‌ها به سایر فعالان تولیدی، فرهنگسازی و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و داشتن نگاه جدی، مسئولانه و دلسوزانه به نخبگان و مقوله اقتصاد دانش‌بنیان از انتظاراتی است که دستگاه‌های اجرایی استان باید در تحقق آن تلاش کنند.

باید پیوند عمیق و کاربردی بین مراکز علمی و آموزشی با بخش تولید به ویژه در حوزه صنعت و کشاورزی ایجاد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار