ادعای العربیه: طرح بایدن برای منطقه «همکاری با دوستان برای مهار ایران» است

روزنامه العربیه عربستان در گزارشی مدعی شد رئیس‌حمهور آمریکا برای مهار ایران با کشور‌های منطقه طرح دوستی می‌ریزد.

روزنامه العربیه ادعا کرد چندین دیپلمات ارشد آمریکایی به این روزنامه عربستانی اطلاع داده‌اند جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا طرحی برای منطقه ریخته است و آن طرح شامل همکاری با کشور‌های دوست واشنگتن در منطقه برای مهار کردن ایران است.

این روزنامه سعودی علاوه بر این ادعا گفت: آمریکا سعی دارد در منطقه حداقل ۴۰ هزار تن از سربازان خود را در کشور‌هایی مانند سوریه، عراق و کشور‌های حاشیه خلیج فارس نگه دارد.

سفر رئیس‌جمهور آمریکا و علی الخصوص سفر او به عربستان واکنش‌های منفی زیادی را بدنبال داشته است. در همین راستا خالد الجابری، پسر سعد الجابری، مقام ارشد سابق اطلاعاتی عربستان، سفر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به ریاض و دیدار او با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی را نشانه این دانست که بایدن، بن سلمان را برای قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی عفو کرده است.

خالد در مصاحبه با روزنامه انگلیسی گاردین گفت: «بایدن به صراحت گفته است که قتل خاشقجی هیچ پیامد مستقیمی برای محمد بن سلمان نخواهد داشت. متأسفانه این دیدار به منزله عفو رئیس جمهور برای یک قتل است.»

پیش از این نیز توماس نایدس، سفیر آمریکا در اراضی اشغالی در آستانه سفر منطقه‌ای بایدن به اراضی اشغالی و عربستان، اعلام کرده بود که سفر بایدن به منظور تقویت روابط بین رژیم صهیونیستی و عربستان صورت می‌گیرد. چندی پیش بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شده بودکه رژیم صهیونیستی و کشور‌های عربی «در نگرانی‌های خود درباره ایران شریک هستند» و باید ائتلاف مشترکی را علیه ایران و تحت حمایت آمریکا ایجاد کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۶ ۰۳ تير ۱۴۰۱
بهترین راهش نا امن کردن این کشورهای ناچیز و حقیر عرب در حوزه خلیج فارس با چند ترفند نظامی است ...کاری کنیم خودشون با هم درگیر شوند ....تنگه هرمز رو ببندید و جلوی یاوه گویی بن سلمان ملعون رو بگیرید اون که به راحتی در شبکه های تلویزیونی علیه ایران حرف می‌زند..الان موقعی است که یک سیلی محکم بخوره تا حساب کار دستش بیاد ...یه مانور نطامی و استقرار موشک های دوربرد در خلیج فارس میتونه یک محک خوب برای نا امن کردن این کشورهای ناچیز و بی‌مقدار اعراب باشه
Lithuania
ناشناس
۱۵:۵۵ ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
چقدر بعضی کشورها بدبختن که یکی باید از چند هزار کیلومتر دورتر بیاد و براشون تعیین کنه که با کدوم کشور ائتلاف تشکیل بدن و بر علیه کدوم کشور فعالیت کنن.
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۷:۴۱ ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
خیلی خوب میشود از برای ایران. تا جنگ اکراین تمام نشده دوستان ایران از دشمنان ایران شناخته میشوند. زیرا جهان بعد از جنگ اکراین این جهانی نخواهد بود که الان ما در ان زندگی میکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
بنام خدا
بایدن مواظب خودش باشه تا از دو چرخه
نیفتد!
منطقه خلیج فارس نیازی به آنها ندارد ،چون کشورهای منطقه و ایران با هم دوست هستند .
آخرین اخبار