معاون امور اجتماعی دادگستری خراسان رضوی:

جانمایی مکانی برای طرح مطالبات قانونی شهروندان ضروری است

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: باید مکانی برای جانمایی تجمعات و طرح مطالبات قانونی شهروندان در نظر گرفته شود و این موضوع را باید از دادستانی پیگیری کرد.

سید امیر مرتضوی در نشستی خبری در مشهد گفت: برای برگزاری تجمعات قانونی باید مجوز از سوی فرمانداری صادر شود و باید بین تجمعات هدفمند و قانونی با تجمعات تخریبی و اغتشاش تفکیک قائل شد.

او گفت: مطالبات مردم از دستگاه‌ها و نهاد‌های خاص باید به صورت مکتوب اعلام شود تا رسیدگی لازم از طریق سازمان بازرسی و دستگاه‌های مرتبط صورت پذیرد.

معاون امور اجتماعی دادگستری خراسان رضوی گفت: در بیان مطالبات، تجمع و تحصن چاره کار نیست و باید به دنبال راهکار‌های نتیجه بخش بود.

مرتضوی گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی و تامین کالا‌های اساسی و ارزاق عمومی، وضعیت نانوایی‌ها و توزیع نهاده‌های دامی ۱۰ جلسه با ۴۳ مصوبه برگزار شد و آسیب‌شناسی لازم صورت گرفت و در سایر حوزه‌ها نیز سال گذشته بدون تشکیل پرونده، ٢٠٠ مورد مشکل رسیدگی و حل و فصل شد.

او گفت: سال ٩٩ میزان اشتغال زندانیان این استان فقط ٢٢ درصد بود که این میزان در پایان سال ۱۴۰۰ به ٧۴ درصد رسید.

معاون امور اجتماعی دادگستری خراسان رضوی گفت: از اول تیرماه هفته قوه قضاییه آغاز می‌شود که بازدید از پارک علم و فناوری استان و نشست جمعی از قضات با فعالان حوزه صنعت، تولید و فناوری از برنامه‌هایی است که در این ایام برگزار خواهد شد.

مرتضوی گفت: برپایی میز خدمت در نماز جمعه این هفته مشهد و خراسان رضوی و افتتاح قرارگاه اجتماعی از دیگر برنامه‌های هفته قوه قضاییه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار