رسانه‌ها اعلام کردند درپی ۶ روز بارش سیل آسا در هند بیش از ۶۰ تن جان خود را از دست داده‌اند و بیش از ۳ میلیون نفر آواره شدند.

مقامات هندی امروز (یکشنبه) اعلام کردند شمار قربانیان سیل و رانش زمین در ایالت آسام در شمال شرق این کشور به ۶۲ نفر رسیده است.

براساس گزارش آناتولی سازمان مدیریت اضطرار این ایالت در بیانیه‌ای اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته هشت تن دیگر بر اثر سیل و رانش زمین جان خود را از دست داده اند و تلفات سیل به ۶۲ نفر رسیده است.

در این بیانیه آمده است که بیش از ۳ میلیون نفر در روز گذشته آسیب دیده اند که بیش از ۱۵۶ هزار و ۳۰۰ نفر از آن‌ها به ۵۱۴ کمپ امدادی پناه برده اند. آسام، در شمال شرقی هند، شش روز است که با باران‌های سیل آسا و سیل مواجه است.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند روز شنبه اعلام کرد با هیمانتا بیسوا سارما، وزیر ارشد آسام صحبت کرده و به او اطمینان داده است که دولت فدرال هند تمام حمایت‌های ممکن را برای مقابله با پیامد‌های سیل ارائه خواهد کرد.

شایان ذکر است بارش باران‌های سیل آسا در هفته گذشته بخش‌های زیادی از شمال شرق بنگلادش را تحت تاثیر خود قرار داد. نیرو‌های نظامی برای تخلیه ساکنین به منطقه اعزام شدند. برق بسیاری از مناطق قطع شده است. کارشناسان می‌گویند که تغییرات آب و هوایی سبب افزایش وقوع این سیل‌ها شده است. این موضوع پیش بینی وقوع این سیلاب‌ها را دشوار کرده است.

هند چهارمین کشوری است که تغییرات اقلیمی بیشترین تاثیر را بر آن گذاشته است. این کشور هر ساله حدود ۳ گیگا تن گاز‌های گلخانه‌ای منتشر می‌کند. قدرت امواج گرما در این کشور در حال افزایش است و پیش‌بینی می‌شود که رانش زمین و سیل شدید در ایالت‌های شمال شرقی به طور فزاینده‌ای افزایش یابد.

تلفات سیل در ایالت آسام هند به ۶۲ نفر رسید+ تصاویر

تلفات سیل در ایالت آسام هند به ۶۲ نفر رسید+ تصاویر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار