مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: باتوجه به کاهش تعداد بستری‌ها و صفر شدن میزان فوتی‌ها در استان اکنون در بهترین وضعیت کرونایی قرار گرفته‌ایم.

خانم خیاط زاده گفت: از ۲۵ شهرستان استان آذربایجان شرقی تنها آذرشهر و هشترود به رنگ زرد کرونایی هستند و بقیه‌ شهرستان‌ها رنگ بندی آبی دارند که بهترین وضعیت نسبت به روز‌های اول شیوع ویروس کرونا است.

 اکنون در کل کشور هیچ شهرستان قرمز و نارنجی وجود ندارد که این وضعیت بسیار خوب است و زمانی هم که از افراد نمونه‌برداری می‌کنیم در نهایت دو الی سه درصد نمونه‌ها مثبت می‌شوند در حالیکه ما آرزوی زیر ۱۰ درصد را داشتیم که این مهم نشان می‌دهد چرخه‌ ویروس در میان جمعیت کاهش یافته است.

 علیرغم کاهش چرخه‌ ویروس همچنان باید ضوابط بهداشتی را به‌ویژه در فضا‌های بسته رعایت کنیم چراکه پاندمی به طور کامل از بین نرفته است.

 چندین روز است که موارد فوتی استان صفر شده و خوشبختانه این آمار هر روز هم تکرار می‌شود و کل موارد بستری موجود در استان زیر ۳۵ نفر بوده و موارد بستری جدید در طی ۲۴ ساعت گذشته نیز پنج الی هفت نفر است.

وی در خصوص آمار واکسیناسیون نیز گفت:تاکنون در سنین بالای ۱۲ سال ۸۸.۵ تا ۸۹ درصد واکسن دوز اول، ۸۲.۵ تا ۸۳ درصد نیز واکسن دوز دوم و در سنین بالای ۱۸ سال ۵۴ درصد افراد واکسن دوز سوم خود را تزریق کرده‌اند.

در زمینه‌ واکسیناسیون ۱۲ تا ۱۷ ساله‌ها نیز پوشش استان ما ۹۰ درصد است، اما موضوع نگران کننده که انتظار داشتیم درصد پوشش بالایی داشته باشد، تزریق واکسن در گروه سنی پنج تا ۱۲ سال است، اگرچه وضعیت خوبی در کل کشور داریم، اما رضایت بخش نیست و اکنون که در فصل تابستان هستیم و افراد به مراکز سنجش سلامت مراجعه می‌کنند باید برای تزریق واکسن کرونا نیز اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.