عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: تابلو‌هایی با محتوای خوش آمد گویی به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی در بافت تاریخی نصب شود.

حقیرالسادات گفت: در خصوص معرفی بیشتر بافت تاریخی و شناساندن فرهنگ اصیل مردم یزد به گردشگران داخلی و خارجی مقرر شد تا زمینه‌ای فراهم شود و تابلو‌هایی با محتوای خوش آمد گویی به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی در مکان‌های اصلی گردشگری در بافت تاریخی نصب شود.

رئیس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی و روابط بین الملل شورای اسلامی شهر یزد گفت: سر در مسجد جامع، خیابان امام ورودی کوچه موزه سکه حیدرزاده، خیابان سید گلسرخ حسینه فهادان و ورودی کوچه شاه ابولقاسم خیابان سید گلسرخ از جمله مکان‌هایی است که برای انجام این کار در نظر گرفته شده تا گردشگران مطلع شوند که وارد بافتی شده اند که ثبت میراث جهانی است.

او می‌گوید: علاوه بر نصب تابلو می‌توان اتیکت‌های اخلاقی وکد‌های اخلاقی را نیز تدوین و در کنار این تابلو‌ها نصب نمود.

حقیرالسادات گفت: پیشنهاد می‌شود اتوبوس گردشگری نیز به عنوان عنوان معرفان یا سفیران شهر میراث جهانی یزد در هفته میراث جهانی به شهر‌های تهران، اصفهان، شیراز، کرمان و سایر شهر‌های اطراف در قالب یک هفته سفر کرده و ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری یزد را به مردم این شهر‌ها معرفی کند.

رئیس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی و روابط بین الملل شورای اسلامی شهر یزد گفت: از دیگر اقدامات مؤثر، معرفی یزد به علاقمندان از طریق سایت ویزیت یزد است. با همکاری مدیریت گردشگری شهرداری و روابط عمومی شهرداری تمام کلیپ‌ها و محتوا‌های ارزشمندی که در طول این سال‌ها توسط واحد گردشگری شهرداری انجام شده است در این سایت بارگزاری شود تا توریست‌های داخلی و خارجی بتوانند از محتوای آن استفاده کنند.

حقیرالسادات گفت: کمیسیون گردشگری در نظر دارد تا جلسات مشترکی با کمیته نامگذاری شورا برگزار و پیشنهاداتی را در رابطه با نامگذاری معابر با رویکردی متناسب با گردشگری طرح نماید، به عنوان مثال تغییر نام خیابان اطلسی به خیابان اطلس ملل و نام گذاری کوچه‌های فرعی آن به نام خواهر خوانده‌های بین المللی یزد از جمله این پیشنهادات است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.