استاندار کردستان گفت: همه‌ی شرایط و هماهنگی‌ها برای تسهیل خرید گندم از کشاورزان استان فراهم شود.

اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه هماهنگی خرید تضمینی گندم استان گفت: هماهنگی‌ها در تسهیل خرید گندم و پرداخت به موقع بهای آن به کشاورزان باید تقویت شود.

استاندار کردستان گفت: فعالیت مراکز تحویل باید به گونه‌ای باشد که شاهد صف‌های طولانی نباشیم، لذا پیشنهاد فعالیت این مراکز تا ساعت ۱۲ شب قابل قبول است و در صورت نیاز، فعالیت ۲۴ ساعته خواهد شد.

او می گوید:افزایش قابل توجه بهای خرید گندم توسط دولت اتفاقی خوب است و باید تلاش کنیم استان، بیشترین بهره را از این فرصت ببرد.

زارعی کوشا با یادآوری اینکه بیشترین کشت استان دیم است و کردستان از مزایایی که دولت برای کشت آبی تعیین کرده بی‌بهره است، خواستار تسهیل‌گری در تحویل گندم به منظور کمک به کشاورزان استان شد.

استاندار کردستان گفت: در این خصوص ضرورت نظارت دقیق بر زمان فعالیت مراکز تحویل مهم است و نمی‌خواهیم کار فراقانونی انجام شود، اما انتظار داریم سخت‌گیری نباشد و هر امکانی برای کمک به کشاورز مقدور است، در مراکز تحویل کردستان، اعمال شود.

او در پایان از فرمانداران خواست، جلسات شهرستانی (خرید تضمینی گندم) را تشکیل دهند و در نظارت‌ها بر مراکز نیز شخصاً حضور داشته باشند.

گفتنی است؛امسال ۸۳ مرکز در کردستان آماده تحویل گندم از کشاورزان به مبلغ هر کیلو ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.