عضو شورای شهر شیراز پیشنهاد داد که شهر جدید صدرا نیز به عنوان یکی از مناطق تحت مدیریت شهرداری شیراز قرار گیرد و با بیان اینکه چنین مطلبی مطالبه شهروندان صدرا هم هست، خواستار راستی آزمایی این موضوع با نظرسنجی از شهروندان صدرا شد.

محمد رضا هاجری در شصت و پنجمین جلسه صحن علنی شورای شهر شیراز، گفت: با توجه به خدمات مدیریت شهری شیراز به شهر جدید صدرا و تبدیل این شهر به خوابگاه شاغلین در شیراز و وجود مجموعه‌هایی بزرگی مانند دانشگاه آزاد اسلامی، بیمارستان‌های پیوند اعضا و سوانح سوختگی که جملگی به نام شیراز است و مطالبه و استقبال ساکنین صدرا، باید مسئولان، پیگیری و کمک کنند تا این شهر جدید بعنوان منطقه ویژه شهرداری لحاظ و به تمام مشکلات و حرف و حدیث‌ها پایان داده شود.

او گفت: با توجه به گسترش بنگاه‌های مشاور املاک که از حالت طبیعی خارج و دلّالی را رونق داده و همچنین با توجه به بالا و پایین آوردن قیمت‌های زمین و مسکن، گرانی‌های نجومی ملک، لازم است دستگاه‌های نظارتی، گسترش بنگاه‌های مشاور املاک را به سطح طبیعی و ضروری بازگردانند.

هاجری گفت: ضرورت و نیاز کشور، تمرکز روی تولید و نه دلّالی است، براساس بررسی که انجام شده از فلکه قصرالدشت تا فلکه معلم شیراز، بیش از ۴۰ بنگاه معاملاتی و مشاور املاک فعالیت می‌کنند، این رویه عادی نیست.

عضو شورای شهر شیراز گفت: تعدیل، کنترل و نظارت بر فعالیت این صنف می‌تواند در ایجاد تعادل، عقلانیت و عدالت در تعیین قیمت‌های زمین و ملک اثر گذار باشد.

او در بخش دیگر سخنان خود گفت: با توجه به فشار‌های اقتصادی به مردم که همه مسئولان در تلاش هستند آن را کاهش و روند را به حالت طبیعی بازگردانند از اعضای شورا و شهرداری درخواست دارم بخشودگی ۳۵ درصدی عوارض ساختمانی در شیراز تا پایان سال تمدید تا گره‌ای از مشکلات مردم باز شود.

هاجری گفت: اگر سه مجموعه نظامی، مرکز پیاده، هوابرد و ارتش سوم سابق به خارج از شهر شیراز انتقال یابند، سرانه فضای سبز عمومی شهر دو برابر خواهد شد.

او گفت: این انتقال بزرگ، عزم ملی و همت محلی می‌طلبد که آن را مشاهده نمی‌کنیم، مگر آنکه مطالبه گسترده مردمی در فضای همدلانه، همگرایانه، رگ و احساس عزم ملی و همت محلی را بجنباند، تا شاید بتوان کاری در این حوزه انجام داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار