شاه پسند گفت: رویکردهای جاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای دوره دیدن فرد و خروج او از مرکز است که این کافی نیست و استفاده از ظرفیت بنگاههای اقتصادی و صنعتی در این راستا کمک کننده است.
او می گوید: یکی از رویکردهای سازمان فنی و حرفهای طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار است و این طرح از سوی رئیس اتاق اصناف کشور برای مشارکت در اجرا به کلیه اتاقهای اصناف ابلاغ شده و الزاماتی نیاز دارد که برای شکل گیری طرح به استانها ابلاغ شده است.
معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور گفت: افرادی که به محیط کار واقعی ورود پیدا میکنند با راه و رسم بنگاه داری و مدیریت یک بنگاه صنعتی و اقتصادی آشنا می شوند و علاوه بر اینکه قابلیتهای حرفهای و فنی را کسب میکنند رفتار درست با ارباب رجوع و ایجاد تعادل بین درآمد و هزینه را فرامی گیرند.
به گفته شاه پسند دغدغه دیگر این سازمان نداشتن مهارت بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی برای جذب در بازار کار است و در همین راستا با اجرای طرح کهاد برخی از دانشجویان حین تحصیل قابلیتهای ویژای را در درجه اول بر اساس رشته تحصیلی و در درجه دوم بر اساس علاقه خود یاد میگیرند.
او می گوید: طرح نخلستان نیز به منظور مهارت آموزی فارغ التحصیلان نظام دانشگاهی برای وصل شدن به بازار کار و عمدتا با رویکرد مهارتهای دانش بنیان از سوی سازمان فنی و حرفهای اجرا میشود.
معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور گفت: در کارگروه مهارت آموزی شکل گرفته در سازمان فنی و حرفهای کشور همه اجزای زنجیره اشتغال و بخشهای صنعتی، خدماتی و بنگاههایی که سمت تقاضای نیروی کار را تشکیل میدهند آورده شده است تا تعادلی بین عرضه و تقاضای نیروی کار ایجاد شود.