اولین همایش آموزشی پسته کاران زرندیه

اولین همایش آموزشی باغداران پسته شهرستان زرندیه با همکاری بخش خصوصی و جهاد کشاورزی برگزار شد.

اولین همایش آموزشی باغداران پسته شهرستان زرندیه (قطب پسته ارگانیک کشور) با همکاری بخش خصوصی و اداره آموزش و ترویج جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه در شهر زاویه برگزار شد.

در این همایش کشاورزان در زمینه انواع کود‌های شیمائی و حوزه ارگانیک جهت بهره وری بیشتر و توسعه کاشت و داشت بیشتر آموزش دیدند.

دکتر جم نژاد کارشناس بخش خصوصی کشاورزی هم در رابطه با آموزش به کشاورزان و پسته کاران زرندیه مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

در این همایش که به همت کارشناسان جهاد کشاورزی زرندیه تدوین‌شده در مجموع بالغ بر ۴۰ کشاورز عمده منطقه دعوت شدند که بالغ بر ۲ هزارو ۵۰۰ هکتار باغ پسته را دارند و امید است که در آینده بتوانیم گام‌های بعدی را برداریم و جلسات بهتری را فراهم کنیم.

شهرستان زرندیه این قابلیت را دارد که در چند سال آینده قطب کشت پسته باغات پسته باشد و با توجه به شرایط آب و هوایی و برخورداری از آب با کیفیت و خاک حاصلخیز میتواند تولید بسیار موفقی در زمینه پسته و صادرات پسته داشته باشد.

این گردهمایی مجموعه‌ای از فعال‌ترین کشاورزان منطقه زرندیه را شامل میشود و در دو مرحله از کشاورزان زبده و عمده منطقه زرندیه دعوت کردیم تا با دستاورد‌های نوین کشاورزی آشنا شوند.

شرکت منتخب به عنوان فعال ساز این مجموعه بخش عظیمی از تولیدات شرکت‌های تولید سموم کشاورزی و کود‌های کشاورزی را با هدف ارتقاء دانش کشاورزان و آگاهی کشاورزان از دستاورد‌های نوین کشاورزی فراهم کرده و امید داریم تولید آینده متاثر از این دستاورد‌ها باشد.

بهرامیان رئیس ادره آموزش و ترویج جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه هم در این زمینه گفت: اداره آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه همیشه در تشکیل کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای باغداران و کشاورزان عزیز شهرستان پیشرو بوده است.

بهرامیان گفت: متقابلاً کشاورزان هم همیشه استقبال خیلی خوبی در این زمینه داشته و امیدواریم بتوانیم با تشکیل این کلاس‌های آموزشی زمینه رشد و تعالی بخش کشاورزی زرندیه را فراهم کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.