با کمک خیرین

دستگاه دیالیز مرکز جامع بیماران خاص تأمین شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: باید با مشارکت خیرین، دستگاه دیالیز مرکز جامع بیماران خاص هر چه سریعتر تأمین شود.

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در کارگروه بررسی مشکلات بیماران خاص استان گفت: بیماران خاص استان با برخی مشکلات از جمله اشتغال، اسکان و برخی تجهیزات پزشکی مواجه اند که حل این مشکلات نیازمند مشارکت خیرین است.

او گفت: اقدامات مجمع خیرین سلامت کمک شایانی در حوزه درمان، بهداشت و سلامت دارد و اقدامات این مجموعه، قابل تقدیر است.

طالبی با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها متولی بایستی همراهی‌های لازم را با مجمع خیرین سلامت داشته باشند تا از این ظرفیت نهایت استفاده را در توسعه زیرساخت‌های بهداشتی استان و حل مشکلات بیماران خاص ببریم، گفت: مرکز جامع بیماران خاص به عنوان ظرفیت درمانی ارزشمند برای استان ضروری است که باید مورد حمایت خاص دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به مصوبات این جلسه هم گفت: با امضای استاندار خراسان جنوبی مکاتبه‌ای با وزیر بهداشت و درمان صورت گیرد تا چارت سازمانی مرکز جامع بیماران خاص استان ابلاغ شود و نیروی‌ انسانی مورد نیاز پیش‌بینی شود.

او گفت: در زمینه خرید دستگاه‌ دیالیز برای این مرکز هم با توجه به ظرفیت بالای مجمع خیرین سلامت، این دستگاه با ورود و مشارکت خیرین تأمین شود.

طالبی با بیان اینکه مناسب سازی ورودی این مرکز را هم خود مجموعه در دستورکار خود قرار دهد، گفت: تلاش ما این خواهد بود که با ارائه راهکارهای مناسب ساختمان‌های اطراف را برای مرکز آماده کنیم تا در آینده برای توسعه و گسترش در اختیار مرکز قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: در زمینه انتقال مرکز ناباروری به بیمارستان ولیعصر(عج) هم جلسه‌ای تخصصی برگزار خواهد شد تا تدابیر و مصوبات لازم برای این انتقال با دریافت نظر متخصصان و کارشناسان مورد بررسی قرار گیرد.

او گفت: درباره بخشی از اعتبار مرکز بیماران خاص که در دانشگاه علوم پزشکی بلوکه شده هم پیگیری‌های لازم انجام شود تا در اسرع وقت با نظارت سازمان برنامه و بودجه استان تخصیص پیدا کند.

طالبی گفت : امنیت شغلی و اشتغال بیماران خاص در دستور کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گیرد و رایزنی و نظارت شود که این افراد در جاهایی به کارگیری شوند که فشار کاری زیادی را متحمل نشوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: در خصوص مسکن بیماران تالاسمی هم مکاتبه‌ای با حوزه مسکن استانداری صورت گیرد تا پیگیری‌ها لازم را انجام دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار