تشکیل کارگروه قانون حمایت از خانواده در آموزش و پرورش کردستان

مشاور امور بانوان آموزش و پرورش کردستان گفت: کارگروه اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان تشکیل شده است و در قالب این کارگروه شرح وظایف عمومی و اختصاصی این نهاد پیگیری و عملیاتی می‌شود.

لیلا حیدری گفت: در اجرای نامه مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری و دبیرخانه قرارگاه استانی جمعیت، در راستای عملیاتی کردن سیاست‌های کلی جمعیت و خانواده مصوب ۱۴۰۰/۷/۲۴، شرح وظایف مشترک و عمومی دستگاه‌های اجرایی برای اجرایی سازی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به واحد‌های اداری و آموزشی استان ارسال و ابلاغ شده است.

او با بیان اینکه این کارگروه در آموزش و پرورش، ادارات شهرستان‌ها و مناطق استان تشکیل شده است، گفت: با تشکیل این کارگروه باید گزارش ماهانه اقدامات انجام شده به دبیرخانه کارگروه اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان ارسال شود.

مشاور امور بانوان آموزش و پرورش کردستان به وظیفه مشترک و عمومی دستگاه‌های اجرایی در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: اختصاص ۷۰ درصد ظرفیت منازل مسکونی سازمانی به کارکنان فاقد مسکن با حداقل سه فرزند و افزایش محدوده سنی در استخدام جدید یک سال به ازای تاهل و برای هر فرزند از یک تا پنج سال از جمله این وظایف است.

حیدری افزایش ۲ درصد امتیاز در جذب و استخدام به ازای تاهل و هر فرزند، افزایش سنوات خدمت به میزان یکسال به ازای هر فرزند پس از تولد فرزند سوم تا پنجم، عدم جواز تعدیل نیروی کار دارای سه فرزند و عدم جواز تعدیل فرد دارای سه فرزند، مادران باردارو دارای فرزند شیرخوار را از دیگر اهداف مشترک دستگاه‌های عمومی در راستای اجرای این قانون اعلام کرد.

اودر ادامه به وظایف اختصاصی آموزش و پرورش در راستای اجرایی کردن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: آموزش مهارت‌های سبک زندگی اسلامی - ایرانی ترویج فرهنگ ارزشمندی ازدواج، خانواده و فرزندآوری در دوره دوم متوسطه و آموزش مهارت‌های تربیتی دوران بلوغ و ازدواج از طریق آموزش مستمر از جمله وظایف این نهاد است.

مشاور امور بانوان آموزش و پرورش کردستان، تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی و آموزشی دوران بلوغ، ایجاد، گسترش و تقویت رشته‌های متناسب با نقش خانواده و زن از قبیل مدیریت خانه و خانواده، تربیت نیروی انسانی توانمند، متعهد ومتاهل برای تدریس "درس مدیریت خانواده و سبک زندگی" و تولید محتوای آموزشی و پرورشی متناسب با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را از دیگر اهداف آموزش و پرورش در راستای اجرای این قانون اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار