ارائه آموزش های لازم در زمینه جلوگیری از شیوع تب کریمه کنگو

۳ دوره کلاس آموزشی آشنایی با تب کریمه کنگو در رامشیر برگزار شد.

هنرمندیان مدیر جهاد کشاورزی رامشیر گفت: در راستای پیشگیری و مقابله با بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو گفت: ۳ دوره کلاس‌های آموزشی درروستا‌های این شهرستان برگزار شد.

هنرمندیان می گوید: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (cchf) را یکی از بیماری‌های حاد و مشترک بین انسان و دام است و این بیماری از طریق گزش کنه آلوده، کشتار غیرمجاز دام و تماس مستقیم با دام آلوده و یا خون و مایعات بدن دام آلوده می‌تواند به انسان منتقل شود.

مدیر جهاد کشاورزی رامشیر گفت: بیماری در دام جز تب خفیف و گذرا علامت دیگری ندارد و پرندگان نیز به جز شترمرغ به عفونت مقاومند.

کشاورزان، دامداران، چوبداران، دامپزشکان، کارکنان کشتارگاه و تمام افرادی که به نحوی با دام یا محصولات خام دامی سروکار دارند را جز گروه‌های در معرض خطر بیماری هستند.

جداسازی محل نگه داری دام از محل زندگی، بهسازی جایگاه نگهداری دام، سمپاشی بدن و جایگاه نگهداری دام، تدابیر لازم جهت محافظت از گزیده شدن توسط کنه ناقل، پرهیز از کشتار غیرمجاز دام و عدم خرید گوشت از این مراکز از جمله راه‌های مقابله و پیشگیری از این بیماری می‌باشد.

نگه داری لاشه دام کشتار شده پس از کشتار به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال (صفر تا ۴ درجه سانتی گراد) با ایجاد تغییرات فیزیولوژیکی سبب ایجاد جمود نعشی و کاهش pH سبب از بین رفتن ویروس می‌شود که بعد از این مدت می‌توان گوشت را مصرف کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.