تیم ملی والیبال در هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال باید به ترتیب به مصاف تیم‌های بلغارستان، آمریکا، برزیل و کانادا برود.

هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲ از امروز  (سه شنبه ۳۱ خرداد ماه) به میزبانی همزمان دو کشور بلغارستان و فیلیپین آغاز خواهد شد. تیم‌های بلغارستان، برزیل، آمریکا، کانادا، استرالیا، لهستان، صربستان همگروه‌های کشورمان در هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال هستند.

شاگردان عطایی در نخستین دیدارشان از هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال باید به مصاف تیم ملی بلغارستان بروند. تیمی که تا پایان هفته نخست این رقابت‌ها بردی را در کارنامه خود ثبت نکرده است و با دو امتیاز در رده پانزدهم این رقابت شانزده تیمی قراردارد.  

در طول تاریخ تیم ملی والیبال کشورمان ۸ بار به مصاف تیم والیبال بلغارستان رفته است که ۵ برد برای ایران و ۳ برد برای بلغارستان ثبت شده است.

آمریکا و برزیل دو غول والیبال در انتظار ایران

تیم ملی پس از رقابت برابر تیم ملی والیبال بلغارستان باید به مصاف تیم ایالات متحده آمریکا برود که صدرنشین فعلی این رقابت هاست. تیم ملی والیبال کشورمان ۱۹ بار به مصاف تیم والیبال آمریکا رفته، اما ۱۳ بار برابر این تیم شکست خورده و  ۶ بار هم موفق به پیروزی شده است.

پس از این دیدار شاگردان عطایی باید به مصاف تیم ملی والیبال برزیل برود. تیمی که پرافتخار‌ترین سابقه را در ر رقابت‌های جهانی و لیگ ملت‌ها دارد. برزیلی‌ها با دو برد در رده هشتم جدول قراردارند. در جریان ۱۸ رقابت برابر این تیم نیز برزیلی‌ها با ۱۵ برد نسبت به شاگردان عطایی پیشتاز در سابقه برد در رقابت‌ها هستند.

اما پس از این دو دیدار نفس گیر تیم ملی والیبال باید به مصاف کانادا برود که فقط یک برد کسب کرده و با دو امتیاز در رده چهاردهم قراردارد. ایران و کانادا ۹ بار به مصاف یکدیگر رفته اند. طبق آمار کانادا ۵ برد و ایران ۴ برد برابر یکدیگر کسب کرده اند.

ترکیب تیم ملی والیبال در هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال

لیست ۱۴ نفره تیم ملی والیبال کشورمان برای حضور در رقابت‌های هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال عبارت است از:
محمدطاهر وادی، علی رمضانی، امیرحسین توخته، محراب ملکی‌سرخی، اسماعیل مسافر، بردیا سعادت، امیررضا سرلک، امین اسماعیل‌نژاد، مرتضی شریفی، میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، مهدی جلوه، محمدرضا حضرت‌پور و محمدرضا موذن.

مصطفی کارخانه کارشناس والیبال کشورمان درباره تغییر ترکیب تیم ملی و جوانگرایی این تیم گفت:در هفته نخست دو برد و دو باخت را کسب کردیم.هم برد برای بازیکنان جوان شیرینی خاصی داشت و هم تیم باخت ها فشار های روانی بسیاری روی دوش جوان ها قرارداد.بازیکنان جوان ما باید در هفته دوم رقابت ها مصمم تر از پیش باشند .

کارخانه ادامه داد:دست عطایی در هفته نخست بسته بود.سه بازیکنش مصدوم شده بودند و چند بازیکن دیگر هم با وضعیت آسیب دیده در رقابت ها حاضر شدند.عطایی در هفته دوم لیگ ملت های والیبال جای جبران بسیاری دارد چراکه بلغارستان هم مانند ما جوانگرایی کرده و بسیاری از بازیکنانش را دیگر در اختیار ندارد.

کارشناس والیبال افزود:باید از ژاپنی ها درس جنگیدن برای کسب پیروزی بگیریم مانند همان کاری که در هفته نخست این رقابت ها انجام دادند و نتایج خوبی را کسب کردند.لیگ ملت های والیبال جای بسیار خوبی برای آزمایش بازیکنان جوان است چراکه نباید فضای دیگری مثل المپیک را جایی برای آزمودن بازیکنان جوان کنیم.بازیکنان جوان در جریان این رقابت تجربیات خوبی را کسب خواهند کرد که در آینده به نفع آنها خواهد بود.

برنامه هفته دوم

برنامه کامل دیدار‌های تیم ملی والیبال ایران در هفته دوم لیگ ملت‌ها به وقت تهران به شرح زیر است:

سه‌شنبه ۳۱ خرداد

ایران – بلغارستان؛ ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه

پنج‌شنبه دوم تیر

ایران - آمریکا؛ ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه

جمعه سوم تیر

ایران – برزیل؛ ساعت ۱۸

شنبه چهارم تیر

ایران – کانادا؛ ساعت ۱۵

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۰۱ تير ۱۴۰۱
این مربی داره چیکار میکنهههههه صابر کاظمی رو حذف میکنه
واقعا نمیدونم چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۱۰ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
وقتی تیم پاسور نداشته باشه یعنی مفت نمی ارزه محمدطاهر وادی پاسوری نیست که بدرد رقابت جهانی بخوره.در سطح لیگ ایران فقط جوابه.
این تیم بیماره و تیم بیمار نتیجه نمیگیره.به همه ی تیم ها خواهیم باخت با این طرز بازی کردن و ارنج اشتباه در اشتباه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
مطمئنا ایران از بلغارستان هم شکست خواهد خورد. شکست چین و استرالیا در برابر ایران به دلیل ترس از اسم ایران بود در غیر اینصورت از چین و استرالیا هم شکست می خوردیم . این مربی بی سواد تمام اعتبار و ابهت ایران را به باد داد.
آخرین اخبار