طالبان:

وجود ۴ هزار هکتار بافت فرسوده در فارس/ بازآفرینی منحصر به احیای کالبد فیزیکی نیست

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: در بافت‌های فرسوده، اما داستان دیگری است و در استان فارس ۴ هزار هکتار دارای بافت فرسوده هستیم.

محمودرضا طالبان در ستاد بازآفرینی شهری گفت: ستاد بازآفرینی ۳ ماموریت مهم دارد و در آن بافت‌های فرسوده، تاریخی و سکونتگاه‌های غیررسمی بررسی می‌شود، سکونتگاه‌های غیررسمی فاقد خدمات و بدون حضور مدیریت شهری ساخته شده است و باید در مدیریت شهری دیده شوند، چون تاثیرات منفی بر شهر‌های مادر دارند.

او گفت: می‌بایست مشکلات این سکونتگاه‌ها حل شود تا کمترین تاثیر را داشته باشند، در بافت‌های فرسوده، اما داستان دیگری است و در استان فارس ۴ هزار هکتار دارای بافت فرسوده هستیم.

طالبان گفت: شهرداری‌ها تشویق‌هایی برای نوسازی در نظر گرفتند، اما حرکت بدون هدف سبب افزایش بافت‌ها می‌شود، طرح‌های توسعه‌گرانه نیاز است تا مدیریت محلات در دست گرفته شود و با حضور مردم و شهرداری‌ها بازافرینی‌ها انجام گیرد.

او گفت: بازآفرینی فقط بحث کالبد نیست بلکه مباحث فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی نیز باید مورد نظر باشد، ساماندهی بافت‌های فرسوده نیاز به توسعه‌گر دارد و اگر غیر از این باشد فقط آمار و نوسازی فیزیکی است.

طالبان گفت: بافت‌های تاریخی ۳۶۰ هکتار در شیراز است و قدمت آن به صفویه و قاجار می‌رسد، دولت‌ها نیز مداخلاتی در ساماندهی این بافت‌ها داشته‌اند، اما به دلیل حساسیت میراث فرهنگی به صورت محدود به آن ورود شده است و باید با حفظ این بنا‌ها ورود کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار