مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت: ضریب نفوذ اینترنت سیار و ثابت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اصفهان ۸۳ درصد است.

جعفر مطلب‌زاده وضعیت استان اصفهان در زمینه برخی از شاخص‌ها از جمله ضریب نفوذ تلفن همراه را مناسب دانست و گفت: این شاخص برای اپراتور همراه اول ۶۳.۵ درصد و برای اپراتور ایرانسل ۳۳ درصد و و رایتل ۳.۵ درصد گزارش شده است.

تعداد مشترکان همراه اول در استان پنج میلیون و ۵۶۷ هزار و ۷۹۲ خط و تعداد مشترکان ایرانسل ۲ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۹۹۷ مشترک است و هم اینک تمام شهر‌های استان اصفهان از پوشش نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردارند.

به گفته او درحال حاضر ضریب نفوذ اینترنت پهن باند ثابت در استان ۱۸.۳۹ درصد است و ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار در استان ۱۱۶.۴۷ درصد و ضریب نفوذ اینترنت پهن باند در استان ۱۳۴.۸۶ درصد است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان تعداد مشترکان دایری تلفن ثابت روستایی را ۲۴۷ هزار و ۲۳۳ و تعداد روستا‌های دارای ارتباط را ۹۳۳ روستا عنوان کرد.

استان اصفهان حدود ۶۵۱ هزار پورت دیتای فعال دارد و بیش از یک هزار و ۲۰۰ مشترک در استان اصفهان از پورت VDSL استفاده می‌کنند و بیش از ۶۰۰ هزار مشترک در اصفهان از اینترنت پرسرعت (ADSL) استفاده می‌کنند و ظرفیت پهنای باند استان ۲ برابر نیاز فعلی مردم است.

استان افزون بر پنج میلیون نفری اصفهان دارای ۱۰۸ شهر و یک هزار و ۹۳۴ روستا و آبادی با جمعیت نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر است.

نزدیک به ۹۰۰ روستای استان اصفهان بیش از ۲۰ خانوار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.