گلایه کلزا کاران گلستانی از پرداخت نشدن وجه محصول

برخی از کشاورزان کلزا کار استان گلستان می‌گویند: با توجه به گذشت یک ماه از برداشت کلزا و تحویل محصول، هنوز وجهی دریافت نکرده اند.

قدیر دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان و مدیر شعب بانک ملی گلستان دراین باره گفت: با توجه به اینکه بخش خصوصی عنوان کرده که قادر به پرداخت همه پول نیست مقرر شد دولت تسهیلاتی را در نظر بگیرد.

او گفت: پرونده‌ها از استان به تهران فرستاده شده و با توجه به فصل کشاورزی حجم پرونده‌ها زیاد است و نهایتا تا ۱۰ روز دیگر تکلیف پرونده‌ها مشخص می‌شود.

واثق معاون دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت:حدود ۵۰ درصد وجه کلزاکاران استان پرداخت شده است، اما بخش خصوصی در حد توان خود پرداخت کرده است.

او گفت: طی پیگیری‌های اخیر مقرر شد که با همت تعاون روستایی هر کشاورزی که دانه کلزا را تحویل داده حداقل ۲۰ تا ۳۰ درصد مبلغش را دریافت کند.

واثق گفت: کشاورزان نگران نباشند در اولین فرصت وجه کلزاکاران پرداخت می‌شود.

او گفت: پرونده‌ها در بانک‌ها تشکیل شده است و اقداماتی که باید در استان انجام شود با همکاری بانک و بخش خصوصی انجام شده، اما در سطح ملی استاندار و نمایندگان استان در حال پیگیری هستند.

واثق گفت: تا چند روز آینده ۱۰ درصد دیگر هم پرداخت می‌شود.

سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی هم در این باره گفت: مکاتبات لازم با وزیر جهاد کشاورزی انجام شده است تا تسهیلات مورد نظر به بخش خصوصی تعلق بگیرد و این موضوع دنبال می‌شود.

در استان گلستان بیش از ۷۳ هزار تن کلزا برداشت شده که ۶۸ هزار تن آن در استان خریداری شده است و مابقی را استان‌های همجوار خریدند.

۱۵ هزار میلیارد تومان ارزش ریالی کلزا‌هایی که در استان تولید شده و تاکنون ۵۹۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

در ابتدای سال خرید تضمینی محصول هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان اعلام شده بود، اما بخش خصوصی کلزا را به قیمت ۲۳ هزار تومان خرید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.