مهرداد خورسندی گفت: در طرح فرهنگسازی چهره به چهره مصرف بهینه آب که تا پایان تابستان ادامه خواهد یافت، حدود ۳۰۰ نفر از کارکنان شرکت آب وفاظلاب اصفهان با گشت زنی در سطح ۱۰۰ شهر و ۹۴۸ روستای تحت پوشش، علاوه بر آموزش چهره به چهره شهروندان و روستاییان، نسبت به هدررفتهای مشهود نظیر سرریز تانکهای ذخیره و کولرهای آبی و همچنین مصرف بیرویه آب به مشترکان پرمصرف تذکر میدهند.
او اول تا هفتم تیر هرسال به نام هفته مدیریت مصرف آب نامگذاری شده است گفت: این برنامهها در آستانه فصل تابستان و باهدف حساس سازی رسانهها و افکار عمومی نسبت به موضوع صرفهجویی در مصرف آب و گذر از خشکسالی اجرا میشود.
خورسندی از برگزاری مانور مروجین فرهنگ مصرف بهینه آب بهعنوان یکی از برنامههای شاخص این هفته نام برد و گفت: در این مانور که تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت در حدود ۳۰۰ نفر از کارکنان و بسیجیان شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با گشت زنی در سطح ۱۰۰ شهر و ۹۴۸ روستای تحت پوشش، علاوه بر آموزش چهره به چهره شهروندان و روستاییان، نسبت به هدررفت مشهود نظیر سرریز تانکهای ذخیره و کولرهای آبی و همچنین مصرف بیرویه آب به مشترکین پرمصرف تذکر میدهند.
مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی آب و فاضلاب استان اصفهان همچنین از نصب ۱۹۰ بنر باهدف آگاهی بخشی و بالا بردن سطح دانش عمومی نسبت به محدودیت منابع آبی در مناطق پرتردد شهرها و روستاهای تحت پوشش خبر داد و گفت: در طول این هفته همچنین یک هزار و ۳۰۰ پوستر در اتوبوسهای شرکت واحد، ایستگاههای مترو و ورودی ادارات استان نصب و پنج هزار بروشور آموزشی بین مشترکان توزیع میشود.
برپایی میز خدمت در مصلاهای نماز جمعه، سخنرانی مدیران آبفای مناطق خودگردان قبل از خطبههای نماز جمعه، برگزاری ویژهبرنامه «سهشنبههای آبی» در ۳۸ روستای منتخب و «سهشنبههای شادابی» با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در مراکز تحت پوشش، برگزاری نخستین دوره مسابقات فوتبال «جام حامیان آب» ویژه نونهالان در شهر جدید بهارستان، برگزاری مسابقات کاراته نوجوانان و انتشار ۱۴ پوستر و تیزر در فضای مجازی از دیگر برنامههایی است که برای اجرا در طول هفته مدیریت مصرف آب سال ۱۴۰۱ پیشبینیشده است.