مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس بر نقش موثرعلما وجامعه روحانیت در فرهنگ‌سازی و مدیریت مصرف بهینه برق تاکید کرد.

حمیدرضا کریمی‌فرد در جلسه هم اندیشی نحوه برگزاری برنامه‌های ویژه عید بزرگ غدیر و دهه ولایت بر نقش موثرعلما وجامعه روحانیت در فرهنگ‌سازی و مدیریت مصرف بهینه برق تاکید کرد و گفت: با توجه به نفوذ کلام علما، ائمه جماعات می‌توانند نقش کلیدی در تنویر افکارعمومی و فرهنگ سازی مصرف بهینه انرژی داشته باشند.

او گفت: همه ساله طی بازه زمانی ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور، شاهد ناترازی بین تولید و مصرف انرژی برق هستیم، امسال و با توجه به سیاست‌های اکید دولت و وزارت نیرو، تلاش‌ها معطوف به این است که مشترکان خانگی در ایام تابستان با خاموشی و کمبود انرژی مواجه نشوند.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس بر ضرورت همراهی و مشارکت مردم در جهت گذر موفق از پیک بار تابستان امسال تاکید و گفت: باید با تلاش گسترده و تغییر الگوی مصرف، صرفه‌جویی به فرهنگی عمومی تبدیل شود که این امر یاری و همراهی روحانیت معزز را می‌طلبد.

کریمی فرد گفت: ائمه جمعه و جماعات با برنامه‌های منسجم خود به خوبی می‌توانند با کلام تاثیرگذارخود از طریق تریبون مساجد، محافل دینی و مذهبی با دعوت مردم به صرفه جویی در مصرف برق و پرهیز از اسراف، صنعت برق استان را در نهادینه سازی فرهنگ مصرف بهینه یاری کنند.

این مقام مسئول نقش و همکاری مردم، اداره‌ها وسایرمشترکان برق را درمدیریت مصرف برق بسیار مهم توصیف کرد و یادآورشد: با رعایت راهکار‌های ساده، اما مهم چون: عدم استفاده از لوازم پر مصرف در ساعات پیک مصرف برق (ساعات ۱۲ تا ۱۸)، قراردادن کولر‌های گازی در دمای آسایش حداقل ۲۵ درجه سانتیگراد، خاموش کردن لامپ‌های اضافی، استفاده از نورطبیعی در روز، سایبان مناسب و دورکند درکولر‌های آبی می‌توان صنعت برق استان را درگذر از پیک تابستان یاری کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در بخش دیگری به موضوع رمز ارز‌های غیرمجاز در استان اشاره و گفت: دستگاه‌های استخراج غیرمجاز یکی از مهمترین عوامل افزایش مصرف غیرمجاز برق هستند و ازآنجا که این امر موجب تضییع حقوق شهروندان می‌شود، تلاش برای شناسایی و کشف دستگاه‌های استخراج رمز ارز غیرمجاز به صورت جدی در دستور کار است.

در این جلسه جمعی از روحانیون معزز، کارکنان و مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان فارس نیز حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار