مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات ساخت جاده منتهی به شهرک لبد رهبری به مرحله زیرسازی و شن‌ریزی رسیده است.

روح‌الله غلامی گفت: تمام نیرو‌های راهداری بخش بازفت برای سرعت بخشی در ساخت این جاده به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

عملیات زیرسازی بخشی از جاده منتهی به شهرک لبد رهبری پس از سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به این شهرک در ششم خرداد امسال و بنا به مصوبه این سفر در دستور کار قرار گرفت که با تاکید رییس‌جمهور در سفر به لبد و دیدار با مردم این منطقه، در حال حاضر این عملیات با سرعت بیشتری در حال اجراست.

غلامی گفت: در حال حاضر با فعالیت چهار دستگاه ماشین‌آلات راه‌سازی، مرحله حمل مصالح زیراساس و اجرای آن در این جاده چهار کیلومتری آغاز شده است.

با توجه به آنکه برای دپوی مصالح، نیاز به یک معدن قرضه در منطقه وجود داشت، هماهنگی‌های لازم در این باره انجام شد و هم‌اکنون با فعال شدن این معدن و استقرار تجهیزات، کار حمل مصالح خوب پیش می‌رود.

به گفته غلامی، به دنبال هماهنگی انجام شده با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای پیوستن تعدادی ماشین‌آلات به گروه راه‌سازی در لبد، افزایش تعداد کامیون‌ها و ماشین‌آلات می‌تواند روند اجرای زیراساس و آماده شدن آن برای حضور غلتک و آب‌پاش را سرعت دهد و این جاده را تا یک هفته دیگر به مرحله اساس و روسازی برساند.

غلامی گفت: پیش‌ساخته‌ها برای تکمیل پل در منطقه بالادست شهرک لبد رهبری آماده شده است؛ جاده‌سازی در این منطقه تنها تا شهرک لبد رهبری منتهی نخواهد شد و برنامه برای اجرای ۲ کیلومتر جاده در بالادست شهرک نیز در دستور کار قرار دارد.

با توجه به گرمای منطقه بازفت، از همه توان نیرو‌های راهداری برای سرعت بخشی به اجرای این طرح و برخورداری شهرک لبد رهبری و روستا‌های بالادست از جاده آسفالته، استفاده خواهد شد.

پیمانکار، دستگاه‌ها و تجهیزات برای ورود به مرحله آسفالت‌ریزی نیز آماده و مهیا هستند؛ رایزنی‌ها برای رفع تعارضات مربوط به این بخش نیز در حال انجام است که امید می‌رود تا پیش از تکمیل عملیات روبنایی جاده لبد، بخش تولید آسفالت نیز آماده کار شود.

حجت الاسلام رئیسی به همراه تعدادی از اعضای هیات دولت ۱۹ خرداد در بیست و چهارمین سفر استانی خود به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.


بیشتر بخوانید


رییس‌جمهور در بخشی از برنامه خود پس از بازدید از مناطق زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ به روستایی در یکی از دورافتاده‌ترین و محروم‌ترین مناطق این شهرستان به نام لبد رفت و با مردن آن دیدار و گفتگو کرد.

لبد در بخش بازفت شهرستان کوهرنگ و در فاصله ۱۹۰ کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار