تامین اعتبار برای طرح‌های آبی استان یزد

با دستور وزیر نیرو و همکاری‌های سازمان برنامه و بودجه کشور، مقرر شد کمبود اعتبارات طرح‌های آبی استان یزد جبران شود.

مهران فاطمی استاندار یزد با هدف پیگیری ملی مسائل و مطالبات استان به ویژه مسائل مربوط به دغدغه‌های آب استان به عنوان بزرگترین مطالبه مردم استان یزد با معاون اول رئیس جمهوری و وزیران نیرو و جهاد کشاورزی دیدار کرد. 

مسائل و نیاز‌های مربوط به حوزه آب استان از جمله تامین اعتبار طرح‌های «خط سبز آبرسان»، «سیستم بازچرخانی پساب و تزریق به آب‌های زیرزمینی برای تقویت سفره‌های آب زیرزمینی»، «تکمیل فاز یک رینگ آب شهر یزد جهت توزیع آب با کیفیت و فشار یکسان در مناطق مختلف شهر یزد» و «مخازن ذخیره آب شهر‌های استان» در این دیدار مورد بررسی قرار گرفت.

این موضوع در نشست مشترک استاندار یزد با معاون اول رئیس جمهور و وزرای نیرو و جهاد کشاورزی مطرح شد.

یکی از مطالبات مورد پیگیری استان در این نشست، تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل اجرای خط سبز آبرسان برای تبدیل دو میلیون مترمکعب آب کیفی به آب شرب استان بود که با دستور وزیر نیرو و همکاری‌های سازمان برنامه و بودجه کشور، مقرر شد کمبود اعتبارات این طرح جبران شود.

تامین اعتبار تکمیل مخزن ۵۰ هزار متر مکعبی یزد با پیشرفت فیزیکی ۶۴ درصدی دیگر موضوع مطرح و مصوب در این نشست بود که در پرتو این پیگیری، این طرح تا آبان امسال  به بهره برداری خواهد رسید.

در این نشست گزارشی از پیشرفت خط پدافندی آب یزد ارائه شد و دکتر مخبر نسبت به حضور در مراسم افتتاحیه این پروژه اعلام آمادگی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.