روانشناس کلینیک بیماری‌های رفتاری مرکز بهداشت شهرستان قزوین گفت: کودکان کار قزوینی علیه بیماری هایی، چون اچ آی وی، ایدز و هپاتیت مورد پایش و آزمایش قرار می‌گیرند.

مریم اسفند یاری گفت: یکی از مهمترین اقدامات کلینیک بیماری‌های رفتاری، انجام آزمایش سریع رپید تست «اچ آی وی» و هپاتیت برای گروه‌های پُرخطر است.

 با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته بین کلینیک مشاوره بیماری‌های رفتاری این مرکز با سازمان بهزیستی شهرستان قزوین، تاکنون برای ۲۰ نفر از کودکان در سنین شش تا ۱۱ ساله آزمایش رپید تست اچ آی وی، ایدز، هپاتیت و واکسیناسیون هپاتیت B انجام شده است.

خوشبختانه هیچ مورد مثبتی از این بیماری تا به حال گزارش نشده است و همچنین آموزش‌های لازم در زمینه بیماری اچ‌ای وی و هپاتیت به کودکان کار داده شد.

مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری مراکزی است که قابلیت انجام خدمات آموزشی از جمله مشاوره، پیشگیری، مراقبت و درمان گروه‌های در معرض، پرخطر و افراد آلوده به بیماری را دارد و همچنین در برنامه‌های آموزشی عموم مردم جامعه می‌توانند شرکت کنند.

 مهمترین خدماتی که این مرکز ارائه می‌دهد شامل آموزش و مشاوره ایدز، اچ آی وی، هپاتیت، آزمایش سریع اچ آی وی، خدمات کاهش آسیب، مراقبت و درمان بیماران ایدز، هپاتیت، مشاوره در زمینه مدیریت مواجهه شغلی و همکاری با مراکز مرتبط با سازمان بهزیستی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.