افتتاح رویداد محله مقاوم در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: رویداد محله مقاوم با موضوع "حکمرانی مردمی" در استان آغاز شد.

حجت‌الاسلام مهدی طاهری در آیین افتتاح رویداد محله مقاوم که با حضور امامان و اعضای شورای محلات مقاوم چهارمحال و بختیاری در شهرستان بروجن برگزار شد گفت: حضور نهاد‌های اجتماعی برای مقاوم کردن محلات کافی نیست و تکیه کردن به آن‌ها نه تنها به مقاوم شدن محلات منجر نمی‌شود بلکه با تضعیف حس مراقبت مردم نسبت به یکدیگر، محله را در مسیر ضعف قرار می‌دهد.

برای تحقق حکمرانی مردمی و ایجاد محلات مقاوم باید به جای سرمایه‌های نهادی، سرمایه‌های اجتماعی را به خدمات اجتماعی تبدیل کرد.

نهاد‌های اجتماعی را باید در حوزه خدمات عمومی فعال کرد؛ در شرایط بحران، حضور این نهاد‌ها لازم است، اما در دیگر مواقع باید مراقب بود تا با فعالیت این نهادها، حس اجتماعی مردم ضعیف و نادیده گرفته نشود.

طاهری گفت: شکل‌دهی قیام‌ها و حرکت‌های مردمی برای اصلاح امور رسالت انبیاء الهی است و نباید اجازه داد خیر مردم از فعالیت‌های اجتماعی جدا شود؛ در هر محله نیز مسائل مختلفی وجود دارد که باید با ترسیم نظام مسائل محلات و با توجه به توان عملیاتی جوانان و جایگاه افراد میانسال و معتمدین محلی برای حل هریک از آن‌ها برنامه‌ریزی کرد.

در صورتی که پنج شاخص شامل علم و پژوهش، اخلاق و معنویت، سبک زندگی اسلامی ایرانی، اقتصاد محله و بصیرت و دشمن‌شناسی در طرح محله مقاوم مورد توجه قرار گیرد، می‌توان اعتماد و قدرت لازمه برای، ولی امر را ایجاد کرد و مسیر تحقق مردم‌سالاری دینی نیز به پیش برد.


بیشتر بخوانید


حکمرانی مردمی و مردمسالاری دینی، یک سنخ از حکمرانی است که برای، ولی توسعه وسع ایجاد کرده، وی را قدرتمندتر می‌کند و حوزه نفوذ کلام، ولی امر را نیز بیشتر می‌کند که لازم است همگان به‌گونه‌ای در این شیوه حکمرانی رفتار و عمل کنند که مخاطب، ولی امر جامعه افزون‌تر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار