دهشیری گفت: اعتماد مردم است که به مسئولان اقتدار و اعتبار خدمت داده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: اگر قوای سه گانه در کشور دارای اقتدار و اعتبار هستند، این مهم با اعتماد مردم حاصل شده است.
دهشیری سه عامل انقلابی بودن، مردمی بودن و ضد فساد بودن را مهمترین رویکرد هر مسئول در نظام اسلامی دانست.

او می گوید: دشمنان به دنبال زمین زدن و از بین بردن این نظام و ارزش‌های انقلابی آن هستند، لذا باید برای غلبه بر توطئه دشمنان در میدان عمل بود و به مردم خدمت کرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: مردمی بودن تنها در خدمت به مردم خلاصه نمی‌شود بلکه استفاده از ظرفیت‌های مردمی و نخبگانی نیز از جلوه‌های مهم مردمی سازی قوه قضاییه است که بر همین اساس، جشنواره عدلیه و رسانه و جشنواره دادخند در استان یزد طراحی و در حال اجر است.

این موضوع را دهشیری در نشست شورای قضایی استان مطرح کرد.

او جلب مشارکت رسانه‌های استان و اساتید هنر و اندیشه در موضوع پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی را از اهداف جشنواره عدلیه و رسانه ذکر کرد و گفت: برای تبیین آسیب‌های اجتماعی و ارائه محتوای آموزشی با شیوه‌ها و راهکار‌های مردم پسند، فراگیر و اثر گذار، جشنواره عدلیه و رسانه برگزار می‌گردد.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: در دادخند، ابزار شعر با زبان طنز به کمک دستگاه قضایی خواهد آمد تا بتوان، در دل مردم نفوذ کرد و مطالبی را برای هشدار و گوشزد در زمینه و موضوعات مختلف مد نظر، تولید و منتشر کرد.

دهشیری گفت: برای به ثمر رسیدن انقلاب، هزینه‌های بسیاری پرداخت شده که از جمله آن‌ها تقدیم هزاران شهید است.

او می گوید: در سنوات اخیر اعتماد مردم به قوه قضائیه بیشتر شده که این امر مایه مباهات برای قضات و کارکنانی است که صمیمانه در سنگر خدمت بودند.

به گفته او یکی از الزامات سند تحول قوه قضائیه، تأکید بر مردمی بودن و تلاش در زمینه افزایش سرمایه اجتماعی است که با برنامه‌های اجتماعی و مردم محور قابل تحصیل است.

او گفت: در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب، بهره گیری از قضات جوان، با انگیزه و پر انرژی در پست‌های مدیریتی در دستور کار بوده که با التزام به شایسته خواهی، شایسته یابی، شایسته سالاری، شایسته گزینی و شایسته پروری انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.