جمهوری خواهان آمریکا از طرح بایدن برای کاهش بهای سوخت در این کشور انتقاد کردند.

جمهوری خواهان کنگره آمریکا طرح جو بایدن، رئیس جمهور این کشور را برای کاهش قیمت سوخت، فریبکارانه و نوعی کلاهبرداری خواندند و دولت بایدن را به شکست در حمایت از شهروندان متهم کردند.

به گزارش روسیا الیوم، «جو بایدن» از کنگره و فرمانداران ایالتی خواست سوخت را به صورت موقت از مالیات معاف کنند. قیمت یک گالن بنزین در آمریکا به پنج دلار رسیده است.

طرح چند ماه پیش بایدن برای آزادسازی صد‌ها هزار بشکه از ذخایر راهبردی نفت این کشور شکست خورد و نتوانست سبب کاهش قیمت سوخت شود، به همین علت تدبیر تازه‌ای اندیشید که هدف آن، کاهش فشار‌های مالی بر دولت و حزبش در سال انتخابات میان دوره‌ای است. بایدن از کنگره خواست مالیات‌های فدرالی بر بنزین و گازوئیل را برای سه ماه معلق کند، اما این چاره اندیشی هدف انتقاد برخی از قانون گذاران کنگره قرار گرفت.

سناتور جمهوری خواه «جان تون» در این باره گفت: پیشنهاد رئیس جمهور مثال دیگری از شکست این دولت در موضوعی است که از نگاه ملتی که برای هر گالن بنزین ۵ دلار می‌پردازند، موضوعی اساسی به شمار می‌آید. آنچه دولت در پی آن است، روندی از فریب و تنها برای درمان موقت مشکل است. رئیس جمهور و دموکرات‌ها می‌دانند این طرح با رسیدن به کنگره شکست خواهد خورد.

طرح جدید بایدن جهت اجرا باید به موافقت کنگره و فرمانداران ایالت‌ها برسد. به نظر می‌رسد کاخ سفید همزمان در پی آن باشد تا با آماده‌سازی مستقیم برخی امکانات، هم برای مهار قیمت سوخت اقدام کند و با توجه به تاثیر قیمت سوخت بر فعالیت‌های انتخاباتی بایدن و حزبش، هم از پیامد‌های سیاسی این گرانی جلوگیری نماید. در نتیجه این هدف‌ها موجب می‌شود تا دفاع از طرح بایدن حتی برای دموکرات‌ها نیز دشوار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۰۳ تير ۱۴۰۱
باید شب که مردم خوابند گران کنن
آخرین اخبار