معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: کیفیت انواع وسایل و تجهیزات توانبخشی تولیدی در استان از لحاظ کیفیت با نمونه های اروپایی و بطور کلی خارجی برابری می‌کند.

امیر جلالیان درمورد ساخت انواع وسایل توانبخشی مانند مفصل، پروتز و اُرُتز (مجموع وسایل جهت اصلاح وضعیت اندام یا عضو) در استان اصفهان گفت: تولیدات این خطه از لحاظ کیفی همسطح نمونه کشور‌هایی همچون آلمان، ترکیه و چین است.

او به توانمندی تولید در داخل کشور و به ویژه اصفهان بالاست گفت: در صورت حمایت می‌توان میزان تولیدات بخش توانبخشی را افزایش داد و واردات را به کمترین سطح خود رساند.

جلالیان هزینه خدمات ارائه شده در بخش توانبخشی این نهاد در استان یک سوم بازار آزاد است می‌گوید: سعی شده بهترین خدمات و با کیفیت بالا را برای متقاضیان داشته باشیم.

این وسایل و تجهیزات در حالی در این دیار ساخته می‌شود که از لحاظ کیفیت با نمونه‌های اروپایی و بطور کلی خارجی با کیفیت برابری می‌کند.

به گفته او، ۱۱ مرکز یا شعبه توانبخشی در استان فعالیت می‌کنند و سه مرکز جامع توانبخشی نیز در شهرستان‌های اصفهان، خمینی شهر و گلپایگان وجود دارد.

جلالیان می‌گوید: داروخانه این نهاد یک مرکز فوریت‌های دارویی است همچنین این مجموعه نقش ویژه‌ای در دوران همه‌گیری کووید-۱۹ برای بیماران و همچنین نیازمندان داشت.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: این مرکز در سال قبل به افزون بر ۱۴۴ هزار نفر مراجعه کننده خدمات دارویی ارائه داد و این تعداد به غیر از افرادی است که برای مشاوره دارویی به ما مراجعه کردند.

استان اصفهان اکنون سه هزار و ۸۷۵ نجاتگر و امدادگر، ۲۳ هزار عضو جوان و ۱۵ هزار داوطلب ثبت شده در سامانه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.