سرمربی تیم ملی پومسه بانوان ایران گفت: با تصمیم احساسی کمیته برگزاری مسابقات چین تایپه عنوان نایب قهرمانی را دریافت کرد و ایران سوم شد.

فاطمه اسدپور سرمربی تیم ملی پومسه بانوان ایران گفت: سطح مسابقات قهرمانی آسیا از نظر کیفی بالا بود و باتوجه به تک حذفی بودن هر مسابقه یک فینال مهم برای بازیکنان رقم می‌خورد. تیم بانوان با ۶ پومسه رو در این مسابقات حضور داشت که آتوسا فرهمند در رده زیر ۴۰ سال صاحب مدال نقره و در بخش تیمی ۲ نفره بالای ۳۰ سال مدال طلا گرفت، مرجان سلحشوری در بخش انفرادی زیر ۳۰ سال موفق به کسب مدال نقره شد و مهسا صادقی در بخش تیمی ۲ نفره مدال نقره گرفت.

هفتمین دوره رقابت‌های پومسه قهرمانی تکواندو آسیا با حضور ۱۵۷ تکواندوکار از ۳۴ کشور امروز پنجشنبه دوم تیرماه ۱۴۰۱ در سالن «هوبان» شهر «چانچئون» به میزبانی کره جنوبی برگزار شد و ملی پوشان مرد و بانوی پومسه کشورمان صاحب یک طلا، شش نقره و سه برنز شدند.

او گفت: یاسمن لیموچی در بخش انفرادی ابداعی مدال برنز گرفت ودربخش تیمی ۲ نفره ابداعی متاسفانه بانقض قوانین مدال نقره از دست ایران گرفته شد. انداره زمین در بخش انفرادی ۱۰در۱۰ ودربخش تیمی ۱۲در ۱۲ شده بود. علی رغم اینکه مهدوی مسئول اسبق کمیته داوران فدراسیون به استناد کتاب قانون به کمیته فنی و داوران روز مسابقات حاضر به تایید نشد و مدال نقره از بچه‌ها گرفته شد. در بخش تیمی سه نفره مرجان تاجی، مهسا صادقی و مرجان سلحشوری دور اول با تایپه تساوی کردند ودر اجرا با اختلاف یک صدم از دور رقابت‌ها حذف شدند.

مرجان سلحشوری، مهسا صادقی، مرجان تاجی، سیده مینا هاشمی، یاسمن لیموچی و آتوسا فرهمند پارسا پومسه رو‌های بانوی کشورمان در مسابقات قهرمانی در کره جنوبی بودند.

اسدپور در مورد گرفتن سکوی نایب قهرمانی از تیم ملی ایران در مسابقات پومسه قهرمانی آسیا گفت: ایران با توجه به قوانین وبخشنامه در جایگاه دوم قرار می‌گرفت، اما بعداز تغییر در تصمیم گیری در مورد تیم چین تایپه با امتیاز تساوی و قبول مدال طلای یک رده که از نظر قانون رسمیت نداشت و با تصمیم احساسی کمیته برگزاری عنوان نایب قهرمانی را دریافت کرد و ایران سوم شد؛ که این موضوع با اعتراض تیم ایران مواجه شد و در نهایت با تصمیم هادی ساعی، تیم ملی ایران از دریافت جام سومی مسابقات، عنوان برترین مربی، بازیکن و رفتن ورزشکاران بر روی سکو خوداری کرد.

کمیته برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا برخلاف دستورالعمل برگزاری که پیشتر به کشور‌های شرکت کننده ارسال شده بود، یک نشان طلای کشور چین تایپه که در یک رده تنها شرکت کننده آن بخش بود را در جدول توزیع مدال‌ها محاسبه نمود. تصمیم اشتباهی که باعث شد تیم ایران سکوی نایب قهرمانی را از دست داده و بعد از کره جنوبی و چین تایپه در جای سوم قرار بگیرد.

این اتفاق موجب اعتراض رئیس فدراسیون تکواندو کشورمان شد. با تصمیم ساعی تکواندوکاران کشورمان که موفق به کسب مدال در این رقابت‌ها شده بودند، ابتدا از رفتن روی سکوی قهرمانی خودداری کردند، اما در ادامه با نظر ایشان ملی پوشان کشورمان مدال‌های خود را روی سکو دریافت کردند، اما تیم ملی کشورمان از دریافت جام سومی رقابت‌های قهرمانی آسیا خودداری کرد و روی سکوی قهرمانی نرفت.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار