قناعت آمادگی کامل خود را برای هر نوع تعامل در حوزه گردشگری اعلام کرد و گفت: از سرمایه گذاران، مدیران گردشگری و صاحب نظران استقبال می کنیم.

 استاندار خراسان جنوبی در نشست با اعضای هیئت مدیره پایانه صنایع دستی ایران به ظرفیت‌های بسیار بزرگ گردشگری و صنایع دستی در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: آثار تاریخی، جاذبه‌های گردشگری بسیار و هنر دست اهالی این استان همه نشان از قدمت بالا و اصالت مردمان این خطه از کشور دارد.

او گفت: آثار فاخری در خراسان جنوبی ثبت جهانی شده است که این آثار علاوه بر حفظ و مرمت بین المللی، نشان از اعتبار، اصالت، قدمت و همچنین فرصتی برای گردشگری و جذب منابع پولی برای استان است.

قناعت گفت: در تلاشیم تا در استان علیرغم وجود منابع کم مالی و اعتبارات بتوانیم با جدیت مسائل مربوط به گردشگری را ساماندهی کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: مبلغ دو میلیارد تومان برای مرمت باغ رحیم آباد بیرجند در نظر گرفته ایم.  

او آمادگی کامل خود را برای هر نوع تعامل در حوزه گردشگری اعلام کرد و گفت: از سرمایه گذاران، مدیران گردشگری و صاحب نظران استقبال می کنیم.

سلیمانی رئیس مجموعه گردشگری فاخر نیز در این نشست گفت: تا دو ماه آینده پایانه صادراتی صنایع دستی ایران را به بهره برداری می‌رسانیم.

او گفت: این پایانه ویترینی برای عرضه صنایع دستی کشور در بازار‌های جهانی است.  

سلیمانی ظرفیت گردشگری و توانمندی‌های موجود در استان را بالا دانست و گفت: آثار فاخری در خراسان جنوبی توسط هنرمندان  این استان تولید می‌شود که ما تلاش می‌کنیم تا مسیر فروش تضمینی آن را در بازار‌های جهانی فراهم کنیم.

در این نشست همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از بازدید نماینده یونسکو برای ثبت جهانی کاروانسرا‌های خراسان جنوبی در تیر خبر داد و گفت: با توجه به اینکه ۹۳ درصد آسباد‌های ایران در خراسان جنوبی است و قلعه ها، خانه‌های تاریخی و مساجدی از صدر اسلام در این استان وجود دارد در تلاشیم تا هر چه سریع‌تر این ظرفیت‌های بزرگ را هم در آینده‌ای نزدیک به ثبت جهانی برسانیم.

شریعتی فر مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی نیز گفت: با توجه به اینکه صنایع دستی استان به خاطر عدم برندسازی خام فروشی می‌شوند، می‌توانیم از محل تسهیلات تکمیلی برای توانمندسازی افراد و فروش تضمینی منابع مالی در نظر بگیریم و سه هزار فرصت شغلی را در زمینه صنایع دستی در استان ایجاد کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.