رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: در پرونده‌های سنگین دادگستری استان و پرونده‌های قصاص از ظرفیت خادمان حرم مطهر رضوی استفاده می‌شود، در این خصوص پارسال بیش از ٧٠ پرونده قصاص با میانجیگری خدام به صلح و سازش ختم شد که اقدامی کم‌نظیر است.

غلامعلی صادقی گفت: در دستگاه قضا، استفاده از ظرفیت‌های مردمی با محوریت روحانیون و افراد متدین مورد تاکید است که سال گذشته این موضوع در مشهد و استان خراسان رضوی آغاز شد و به سایر استان‌ها نیز تسری یافت.

او گفت: در این راستا در بیش از ۴٠٠ مسجد استان با مداخله ائمه جماعت و معتمدین محلات، شعب صلح یاران حل اختلاف تشکیل شد که بیش از ۵٠ درصد پرونده‌های ارجایی به آن‌ها با صلح و سازش مختومه شد.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: همچنین توسط مشاوران و معتمدین در شعب خاص، بیش از ٢٢ درصد درخواست‌های طلاق در استان و ۶٣ درصد پرونده‌های مربوط به نفقه، عدم تمکین و حضانت به صلح و سازش ختم شد.

صادقی با اشاره به حادثه حرم رضوی در ماه مبارک رمضان گفت: به سرعت پس از وقوع حادثه تحقیقات آغاز شد، متهم که وابسته به جریان تکفیری بود، با حکم قضایی و تایید دیوان عالی کشور در مشهد اعدام شد.

رفع تصرف ٧۶٧ هکتار اراضی دولتی

رییس کل دادگستری خراسان رضوی در خصوص دفاع از حقوق عامه و بیت‌المال نیز گفت: در این حوزه نیز پارسال ٧۶٧ هکتار از اراضی دولتی در این استان رفع تصرف شد.

وی فت: پارسال ٢٣٣ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه‌ها در استان رفع تصرف شد.

صادقی گفت: همچنین سال گذشته ٣ هزار و ٣٢٠ هکتار زمین با تغییر غیرمجاز در استان خراسان رضوی شناسایی و به کاربری اصلی تغییر کرد.

او گفت: در حوزه پیشگیری از وقوع جرم نیز ٢ هزار و ٨١٠ راننده خطرناک شناسایی و دوره‌های آموزشی برای آن‌ها برگزار شد و ۶ هزار و ١٠٠ راننده فاقد گواهینامه نیز شناسایی شدند.

جلوگیری از تعطیلی ۶٨١ واحد تولیدی

رییس شورای قضایی خراسان رضوی در ادامه سخنانش با تاکید بر حمایت از واحد‌های تولیدی و صنعتی، گفت: سال گذشته هزار و ۶٣٣ بازدید توسط قضات و کارشناسان دستگاه قضا از واحد‌های تولیدی در استان انجام شد.

صادقی گفت: همچنین از تعطیلی ۶٨١ واحد تولیدی مشکل‌دار جلوگیری شد.

او گفت: درحالیکه با خشکسالی پیاپی مواجه هستیم، کشور مجاور نیز به معاهدات بین‌المللی پایبند نیست و اکنون ورودی آب در سد‌های مشهد و استان وضعیت خوبی ندارد.


صادقی گفت: همچنین در این راستا پارسال هزار و ٩٠٨ چاه غیرمجاز در استان پلمب شد.

او گفت: با اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها دشمن تلاش زیادی داشت تا از مشهد و خراسان رضوی اعتراضات تشدید شود، اما با هوشیاری مردم و حمایت آن‌ها از دولت، خوشبختانه این استان کاملا بی مسأله بود که جای تقدیر از شهروندان دارد.

برخورد با ١۵ مدیر در خراسان رضوی

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در خصوص ترک فعل مدیران و برخورد با قصور مدیران دستگاه‌های اجرایی در استان گفت: سال گذشته با ١۵ مدیر دارای قصور برخورد شد.

صادقی گفت: همچنین ١٨٧ مدیر دولتی که بهترین عملکرد را داشته اند، مورد تقدیر قرار گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.