بسیج ۲ هزار جهادگر قمی برای کمک به محرومان در فصل تابستان

مسئول حرکت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی سپاه قم از اعزام ۲ هزار جهادگر قمی به مناطق محروم ۱۴ استان کشور در فصل تابستان خبر داد.

علی اخلاصمند گفت:در فصل تابستان ۱۴۰۱ بیش از ۱۰۰ گروه جهادی از اقشار و نواحی اردو‌های جهادی را برگزار می‌کنند که  این اردو‌ها یک روزه تا یک ماهه خواهد بود و بیشتر اردو‌های داخل شهر یک تا سه روزه و اردو‌های خارج از شهر نیز بیشتر بین هفت تا ۱۴ روز خواهد بود.

مسئول حرکت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی سپاه قم محرومیت‌زدایی، پزشکی، آموزش تحصیلی، اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی را از جمله مأموریت‌های اصلی گروه‌های جهادی استان قم برشمرد و گفت: گروه‌های جهادی قم به غیر از قم در ۱۳ استان دیگر نقش‌آفرینی خواهند داشت و البته که حدود ۷۰ درصد گروه‌های جهادی فعالیت‌های خود را در داخل استان قم دنبال خواهند کرد.

مسئول حرکت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم از حضور اقشار و سنین مختلف در گروه‌های جهادی یاد کرد و گفت: برای پیشبرد برنامه‌های این گروه‌های جهادی از ظرفیت‌های مردمی و همچنین سپاه استان قم و دستگاه‌های دیگر استفاده می‌شود.

او می گوید: در استان کرمان پنج اردوی جهادی و در هر کدام از استان‌های سیستان و بلوچستان، مازندران و ایلام دو اردوی جهادی برگزار می‌شود و دیگر اردو‌ها نیز در استان‌هایی از جمله لرستان، مرکزی، خوزستان، خراسان رضوی و تهران دنبال خواهد شد.

به گفته اخلاصمند اردو‌های جهادی استان قم بعد از امتحانات طلاب و دانشجویان از نیمه دوم تیرماه شروع می‌شود.

مسئول حرکت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی سپاه قم گفت:مردم علاوه بر ثبت‌نام در اردو‌های جهادی می‌توانند در تامین تجهیزات و اعتبارات مورد نیاز این اردو‌ها مشارکت کنند که در این راستا کد *۶۶۵۵*۹۹۸۸*۵# برای ثبت‌نام و کد *۶۶۵۵*۹۹۸۸*۶# برای دریافت مبالغ افراد درنظر گرفته شده است.

او می گوید:پیش بینی می‌شود که در این ۱۰۰ گروه جهادی دو هزار جهادگر حضور یافته و در مناطق محروم ایفای نقش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار