آخرین وضعیت ذخایر سد‌های بزرگ استان اصفهان

مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: مجموع ذخیره آب سد‌های بزرگ استان اصفهان در اولین روز تابستان به ۴۴۶ میلیون مترمکعب رسید.

احسان الله امینی گفت: ذخیره سد مخزنی زاینده رود با ظرفیت نرمال یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون متر مکعب امروز به ۳۶۶ میلیون مترمکعب رسید.ذخیره آبی سد زاینده رود نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد کاهش و در مقایسه با بلندمدت (۵۰ سال)، ذخیره آب این سد ۶۲ درصد کاهش یافته است.

به گفته او سد گلپایگان  در حال حاضر ۳۳ میلیون مترمکعب آب ذخیره دارد و حجم آن نسبت به پارسال در مدت زمان مشابه ۵۳ درصد و در مقایسه با بلند مدت ۱۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

 ذخیره سد قره‌آقاچ سمیرم به ۲۳ میلیون مترمکعب رسیده است.

امینی می گوید ذخیره سد حنای سمیرم تا امروز به ۹.۳ میلیون مترمکعب رسیده است،  حجم این سد نسبت به مدت مشابه پارسال که ۱۵ میلیون مترمکعب بوده ۳۶ درصد کاهش و در مقایسه با بلند مدت ۴۷ درصد کاهش ذخیره آبی دارد.

 سد خمیران در تیران و کرون تا امروز ۵.۶ میلیون مترمکعب ذخیره آبی داشته و ذخیره این سد نسبت به سال گذشته ۴ درصد افزایش داشته است.

سد باغکل واقع در مجاورت شهر خوانسار نیز هم اکنون ۲.۲ میلیون مترمکعب آب دارد و بر این اساس حجم آبی سد باغکل در مقایسه با سال قبل ۱۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: میزان پرشدگی سد‌های استان ۳۳ درصد است، بررسی وضعیت سد‌های استان نشان می‌دهد که میزان پرشدگی سد‌ها نسبت به میانگین بلند مدت با کاهشی معادل ۵۶ درصد مواجه بوده است.

امینی معتقد است حوضه زاینده رود دیگر توانی برای بارگذاری‌های جدید ندارد وبا توجه به شرایط موجود آبی استان، صرفه‌جویی و استفاده بهینه از آب را در همه بخش‌ها از جمله آب شرب، صنایع، کشاورزی ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار