هشدار منابع طبیعی درباره آسیب آفرودسوار‌ها به جنگل‌ها و مراتع شمال استان سمنان

رییس اداره حفاظت منابع طبیعی استان سمنان گفت: تردد خودرو‌های آفرود به صورت گروهی و با خودرو‌های سنگین در اراضی شمال استان آسیب‌های جدی به همراه دارد .

آقای عبدوس گفت: صیانت و حفظ عرصه‌های جنگلی و مرتعی خصوصا جنگل‌های هیرکانی با قدمتی ۴۰ میلیون ساله که یکی از ارزشمندترین عرصه‌های جنگلی ایران و جهان به شمار می‌رود که از آن به عنوان موزه طبیعی یاد می‌شود که این مساله وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی و طبیعت دوستان و گردشگران است.

رییس اداره حفاظت منابع طبیعی استان سمنان می گوید: جنگل‌ها و مراتع یکی از ثروت‌های ملی است که حفاظت و بهره‌برداری اصولی از آن وظیفه همگانی به شمار می‌رود و هرگونه آسیب به آن و سهل‌انگاری در محافظت از آن برای نسل‌های آینده مشکل‌ساز خواهد بود.

آقای عبدوس گفت: تردد خودرو‌های آفرود به صورت گروهی با استایل خاص و سنگین و داشتن لاستیک‌های پهن و بزرگ در اراضی جنگلی و مرتعی موجب فشرده شدن خاک، عدم زادآوری گیاهان و درختان، کاهش نفوذ پذیری آب به خاک و در نتیجه فرسایش آن در درازمدت، تخریب پوشش گیاهی، نشستن گرد و خاک روی اندام گیاهی و ایجاد آلودگی صوتی در آرامش و سکوت بکر که خاص اینگونه مناطق است شده و موجب تهدید حیات وحش و نا امنی و موجب ترس و وحشت حیوانات می‌شود و حیات وحش منطقه به جا‌های خارج از زیستگاه طبیعی و مناطق ناامن رانده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.