مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت:مددکاری بابهره گیری از تخصص درکنار تعهد و هدایت و ارجاع صحیح اصلی‌ترین نقش را در توانمندسازی نیازمندان دارد.

صالحی گفت: کار مددکاری شوق خدمت به نیازمندان بر محور رسالت و اهداف سازمانی بوده و حوزه مددکاری با بهره گیری از تخصص در کنار تعهد و هدایت و ارجاع صحیح اصلی‌ترین نقش را در توانمندسازی نیازمندان دارد.

او می گوید: فضای حاکم بر مددکاری باید مبتنی بر دانش و هنر باشد تا خدمات این نهاد به صورت هدفمند و با رویکرد توانمندسازی ونگاه تکریمی به جامعه هدف ارائه شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: راهبرد اصلی کمیته امداد در حوزه خدمت رسانی به جامعه هدف توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت با تکیه بر سه رکن ارائه خدمات فکری، فرهنگی و مشاوره ای، اشتغالزایی و تأمین مسکن و سرپناه مناسب بوده و با همین رویکرد نگاه این نهاد درحوزه محرومیت زدایی نگاه تکریمی وعزت بخشی نیازمندان با ایجاد رضایتمندی حداکثری است.

او می گوید: اصلی‌ترین نقش در توانمندسازی نیازمندان را مددکاران ایفا می‌کنند و باید با شناخت صحیح زمینه توانمندسازی فکری، فرهنگی، اجتماعی واقتصادی خانواده‌های عزیزتحت حمایت را فراهم کنند.

صالحی می گوید: نگاه مددکاران در مواجهه با نوع درخواست مراجعین باید متفاوت بوده و از طریق نیازسنجی و شناخت صحیح و هدفمند نیازها، زمینه ارائه بهترین و مؤثرترین خدمت به جامعه هدف فراهم شود.

او گفت: حرکت متوازن، پویایی، چالاکی و سرعت در کار، باید از ویژگی‌های مهم مددکاران در نهاد انقلابی و ولایی کمیته امداد باشد؛ ایجاد تحول در حوزه رسیدگی به جامعه هدف، خلق ارزش و فرصت‌آفرینی از ویژگی‌های برجسته مددکاران در این نهاد باید باشد.

صالحی می گوید: ارائه خدمات هدفمند و تلاش وحرکت بی وقفه وجهادی در همه بخش‌های کاری این نهاد به ویژه در حوزه مددکاری می‌تواند موجب ارتقاء رضایتمندی، امیدآفرینی و اعتماد افزایی به کارکرد‌های نظام و کمیته امداد در حوزه محرومیت زدایی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.