از اردیبهشت ماه تاکنون بیش از ۱۲ هزار نفر در خراسان جنوبی بصورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.


اربابی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: در طرح بیمه سلامت رایگان، تاکنون ده هزار نفر به صورت خودکار و حدود ۲هزار نفر از طریق پرپایی میز خدمت در محلات کم برخوردار استان شناسایی و به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

او گفت: اعتبار بیمه‌ای این افراد از اردیبهشت تا پایان اسفند امسال است.

اربابی گفت: چهار شهرستان بیرجند، قاین، فردوس و طبس مشمول این طرح شدند و برپایی میز خدمت برای شناسایی افراد فاقد بیمه، در نقاط آسیب پذیر و حاشیه شهر‌ها صورت می‌گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: هم اکنون آمار بیمه شدگان در صندوق بیمه سلامت همگانی رایگان نزدیک به ۶۶ هزار نفر و آمار بیمه شدگان رایگان صندوق روستایی نیز حدود سیصد و ۴۷ هزار نفر در استان است.

او گفت: البته اگر فردی برای دریافت دفترچه به اداره کل بیمه سلامت مراجعه کند، بدون آزمون وسع دفترچه بیمه‌ای با اعتبار سه ماهه و رایگان به طور اتوماتیک صادر و بعد از اتمام اعتبار دفترچه اولیه، آزمون وسع انجام می‌شود و چنان چه فردی جزو دهک‌های یک تا سه باشد، متناسب با همان دهک به طور رایگان بیمه می‌شود.

اربابی گفت: طبق آخرین اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در استان ده هزار و ۲۱ نفر در سه دهک اول معرفی شدند که به صورت اتوماتیک برای آنان بیمه سلامت رایگان صادر شده و از طریق پیامک نیز به خود افراد اعلام شده است.

برچسب ها: دفترچه ، بیمه سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.