نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: اصناف مجموعه‌ای از تشکل‌های اجتماعی و سیاسی هستند که از زمان مشروطه تاکنون ردپایشان درکشور اثرگذار است.

حجت الاسلام آل هاشم  نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار با اصناف و تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی استان گفت: اصناف نور چشم مردم هستند و در دوران‌های مختلف همواره نقش تاثیر گذاری در کشور داشتند.

اصناف در دوران جنگ و انقلاب فداکاری کردند و اگر بازاریان نبودند در دوران جنگ با مشکل مواجه می شدیم در ایام کرونا هم این همکاری اصناف بود که باعث آرامش در جامعه شدند و در دوران تحریم هم با تمام سختی‌ها در برابر مشکلات ایستادند.

در مقابل این همه بزرگواری ما هم بلندگوی اصناف هستیم تا صدای آن‌ها را برای رفع مشکلات به گوش مسئولان برسانیم، اما اصناف باید مواظب باشند که دشمن با دستان آن‌ها ضربه به نظام نزند چرا که دشمنان همواره تلاش دارند بازاریان را تحریک کنند.

اقتصاد کشور به دو بخش کلی تقسیم شده یکی شامل سرمایه گذاری‌ عظیم با اشتغال بالا است و یکی سرمایه گذاری‌ خرد با اشتغال‌های متنوع است که به عنوان پیشران تولید در حال حرکت هستند و نقش بالایی در اقتصاد کشور دارند.

 باید به بنگاه‌های کوچک توجه بیشتری شود و به نقش آن‌ها در حوزه اشتغال توجه شود که اصناف هم در قالب این مشاغل نیاز به حمایت دارند.

اصناف بزرگترین بخش اقتصاد کشور را تشکیل می‌دهند که با معیشت مردم در ارتباط هستند، لذاباید به مشکلات آن‌ها توجه ویژه شود.

 پایین آمدن توان خرید،دستمزد کارگر‌ها و افزایش مالیات را از جمله دغدغه‌های مهم اصناف اعلام کرد و گفت باید دغدغه‌های اصناف رفع شود چرا که آن‌ها مستقیما با شرایط جنگ تمام عیار اقتصادی مواجه هستند.

آقای پرنیان رییس سازمان صمت استان هم در این دیدار گفت:۱۴۶هزار صنف در استان ما فعالیت دارند که افرادی متدین هستند و درجریانات مختلف مورد اهداف دشمن هستند، اما و با مدیریت خوب اصناف همواره سربلند بوده اند.

با کنترل هوشمندانه از تولید تا مصرف در کنار اصناف هستیم و اجازه نمی دهیم حقی از مردم و اصناف ضایع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.