مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت : مصرف ماهانه آب هرخانواده در استان باید به زیر ۱۵ مترمکعب برسد، قطعی آب در انتظار مشترکان پرمصرف و بدمصرف است.

رضا داوودی گفت : با توجه به کاهش نزولات جوی در طی سال‌های گذشته، اکنون با افت شدیدی در منابع آبی مواجه شدیم، بنابراین این نگرانی وجود دارد که در برخی از نقاط استان با کاهش‌هایی برای تأمین آب مواجه شویم.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه بر همین اساس یک کمپین با عنوان «من هم مراقب آب هستم» راه‌اندازی شده تا بتوانیم با آگاهی‌سازی و مشارکت خود مردم، میزان مصرف بهینه‌ای داشته باشیم. تا بتوانیم آب بخش‌های مختلف شهر‌ها و روستا‌ها را به نحو مطلوب تامین آب داشته باشیم.

در همین راستا برنامه‌های خاصی از جمله کارگاه طرح ملی آموزش بانوی آب با جامعه هدف بانوان در ادارات و کارگاه‌های صنایع دستی، طرح‌های با مدارس، کانون پرورش فکری و انتشار پیام را داریم.

مشترکانی که تا ۳۰ متر مکعب یعنی دو برابر الگوی مصرف را مصرف می‌کنند به عنوان پر مصرف و بیشتر از ۳۰ مترمکعب مصرفی را به عنوان بد مصرف تلقی می‌شود.

مصرف ماهانه آب هر خانواده در استان باید به زیر ۱۵ مترمکعب برسد، مشترکان پرمصرف هزینه بهای آب خود را باید چند برابر و بالاتری پرداخت کنند و مشترکانی با الگو‌های بالای ۳۰ متر مکعب، بد مصرف هستند که ضمن ارسال اخطار پیامکی و کتبی و در صورت نبود رعایت قطعی آب آن‌ها در وهله اول ۲ تا ۵ ساعت قطع خواهد داشت و اگر این روال ادامه داشته باشد ساعت قطعی‌ها افزایش خواهد یافت.

 وضعیت آب آشامیدنی استان سالم است مبلغ آب بهای مشترکان زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی ثبت‌نام شده در سامانه تا زیر ۵ مترمکعب کاملا رایگان است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.